De dag dat 2 parcours zich ontmoeten

Daar stond ze dan, aan de zijlijn tussen de supporters,
Een wekelijkse gewoonte, haar met de paplepel ingegeven door haar ouders.
Wanneer het peloton aan haar ogen voorbij scheurt weet ze even niet wat ze zag.
Een prachtig paar geschoren benen, blinkend van de olie trokken haar aandacht.
Waren die er eerder ook al bij geweest? Waarom had ze deze nu nog nooit opgemerkt.
Haar nieuwsgierigheid was gewekt en wanneer ze bij de volgende ronde een blik op de jongens gezicht werpt en deze haar op een knipoog trakteert is ze volledig verkocht.

Het zweet loopt hem van het gezicht. Vandaag heeft hij goede benen, hij voelt het. Er staat iets groots te gebeuren, dit wordt zijn dag.
Wanneer hij even de concentratie op zijn voorgangers achterwiel verlies en richting parcours kijkt valt zijn blik op een super mooi meisje.
Zijn voeten duwen net iets harder op de pedalen. De volgende ronde voelt hij plots de adrenaline door zijn benen gaan. Hij heeft een doel. Daar, achter het hekken… hij kan haar niet snel genoeg weer zien.
Hun blikken kruisen elkaar en stiekem werpt hij haar een knipoog toe, hopende dat deze goed zal aankomen.
Met het gevoel van een winnaar in zijn buik weet hij vandaag een prachtig resultaat neer te zetten…. Hij heeft zijn muze gevonden.

Vandaag trekt ze, gewapend met haar camera ten velde.
Dit zal de dag worden waarop ze die wonderbaarlijke mooie benen op haar lens zal vastleggen.
Vanaf vandaag zal ze elke avond met dit beeld haar bedje in kunnen duiken.
Snel zoekt ze een zo strategisch mogelijke positie uit, plaatst haar lens en telt af.
In de verte hoort ze aan het aanzwellende gejoel van het volk dat ze in aantocht zijn.
Vlinders stoeien in haar buik maar haar concentratie is hoog;
Daar komt hij al….. ooh, verdorie… net nu ze er helemaal klaar voor is blijkt hij aan de andere kant van de straat te rijden.
Dat wordt na de drukte een spurtje plaatsen richting overkant, alles opnieuw opstellen en nogmaals de seconden af tellen.

Vandaag voelt zijn fiets als een veertje. 1 trap met zijn vliegende benen en hij raakt verder dan hij ooit heeft kunnen dromen.
Toch gaat het voor hem nog niet snel genoeg. Regelmatig glijdt zijn blik langs de menigte. Waar zou ze ditmaal staan? Zou ze alsnog aanwezig zijn? De vragen spoken door zijn hoofd tot hij… ja hoor! Daar staat ze… ze heeft zelfs haar camera mee. Ondanks dat hij echt wel gevleid is door het gebaar kan hij niet meer van kant wisselen… ze zou haar foto niet kunnen maken…
Verschillende gedachten spoken door zijn hoofd;.. zou hij haar zijn plagerige kantje al laten leren kennen of loopt hij dan het risico geen kans meer te maken?
Tja, eigenlijk moet ze hem maar nemen zoals hij is… en ja, hij voelt zich vandaag wel in voor een grapje. Natuurlijk zal ze er nu van uit gaan dat hij aan de overkant zijn plek gevonden heeft en zal ze er dan ook reeds plaatsgenomen hebben…. Zou hij het wagen? Durft hij het aan???

Ditmaal is het haar beurt om indruk te maken. Ze heeft alvast de mooiste jurk kunnen bemachtigen, haar make up zit goed, haar fantastisch, tijd om zich richting bal te begeven.
Wat is ze een pracht van een meisje. Die mooie jurk, die de nadruk legt op haar prachtig figuur, haar haren die ze zo nonchalant weet achterover te slaan….zijn hart is verloren.

Dit is de dag dat hun parcours samensmelt tot dezelfde rit. Soms een tijdrit, soms een training en dan weer een lange afstand maar altijd SAMEN!!!!

Een huwelijk als geen ander!

2019 een nieuw jaar met natuurlijk ook nieuwe trends in het trouwgebeuren.

Maar hoe maak je je huwelijk uniek anno 2019?

Magical weddings staat voor ceremonies helemaal aangepast aan het koppel.

Laten we dan ook even stilstaan bij de manier hoe we ons huwelijk kunnen laten voldoen aan de nieuwe trends en daarbovenop nog uniek zijn erbij:

Hierbij alvast 10 leuke tips:

  1. duurzaamheid is de hype van 2019.

kies dan ook voor deco items die je kan gebruiken of ga voor gerecycleerde producten.

Maak deze dingen dan nog eens net dat tikkeltje persoonlijk door er te kiezen die volledig bij jullie passen.

Smelt bvb jullie oude kaarsen samen en maak er een huwelijkskaars van of, hebben jullie net verbouwingen achter de rug?

Vorm je oude badkuip om tot een leuke zitbank voor tijdens de ceremonie.

 

2.Uitnodigingen

Ga ipv voor papieren uitnodigingen voor een milieuvriendelijk alternatief:

maak een videoboodschap waarin jullie jullie gasten uitnodigen en verstuur deze per e-mail of zet het op een usb stick die je per post verstuurt.

 

3.  Backdrop 

Op vele huwelijken zie je de verschillende backdrops.

Ben je gek van bloemen dan kan je deze natuurlijk gebruiken maar ga eens voor een unieke vorm.

Wat dacht je van een cirkel of een driehoek?

Wil je echt helemaal origineel gaan? Maak eens een backdrop met allemaal attributen die jullie leven kenmerken tot nu toe?

Of laat jullie gasten je backdrop samenstellen door hen bij de uitnodiging te vragen iets mee te brengen wat hen aan jullie doet denken. Geef hen bij het binnenkomen een touwtje en laat hen het ophangen aan een frame.

 

 

4. stoelen of bankje  voor bruid en bruidegom

Zitten jullie midden in de verbouwingen? Misschien is het dan leuk om, ipv een gewone stoel of bankje, jullie oude bad te gebruiken als bank?

 

5.Bruidsoma’s

Hebben jullie een huwelijk zonder kinderen maar wel leuke oma’s of opa’s?

Laat hen dan bloemenmeisje of ringjongens zijn.

6. tekenringen

Hebben jullie kinderen of kindjes die een speciaal plaatsje in jullie hart hebben?

Wat dacht je dan van een drawring waarbij je  die te zoete tekening van jullie kindje op je ring laat graveren en hun kunstwerkje voor altijd bij je draagt?

7. originele locatie

Hebben jullie een super  mooie locatie maar willen jullie de ruimte toch nog iets meer naar jullie thema zetten?

Misschien is video mapping dan wel iets voor jullie?

8. De huwelijkstaart

Een ronde huwelijkstaart met verschillende etages is al helemaal passé. Nieuw zijn de taarten in verschillende vormen zoals een driehoek, een bol…

Maar wat dacht je van een huwelijkstaart helemaal in jullie thema?

 

9. Late night snacks

Nog een klein hongertje?

Het mini-hamburgertje, zakje patat en de pizzapunt hebben we inmiddels wel gezien.

Waarom eens niet gaan voor een mini-versie van jullie favoriete gerecht?

   mini brochette

 

mini lasagne                         

 

10. Cadeau

Het envelopje of mager spaarvarkentje is al lang niet meer origineel.

Waarom eens geen leuk kado wensen voor jullie hobby’s? Denk maar aan danslessen of een pretpark abonnement;.

 

Hebben jullie zin in meer inspiratie maar lukt het jullie niet om dingen te bedenken?

Neem dan eens contact op met ons. Misschien hebben wij net DAT UNIEKE idee dat bij jou past!

 

 

 

 

Elkaar het ja-woord geven in een vintage theater

Vele ceremonies vinden plaats aan de feestzaal waar ook het avondfeest gevierd wordt.

Meestal wordt hiervoor een zaal ter beschikking gesteld of kan men, bij goed weer, gebruik maken van een mooie tuin.

Meer en meer kiest men voor een ceremonie daar men van het ja-woord een persoonlijk moment wil maken, eentje dat iedereen bijblijft.

Natuurlijk valt en staat dit met de inhoud van de ceremonie, die geen standaard teksten of gedichten bevat maar waarbij men het verhaal van het koppel ten gehore brengt.

Kan deze dan ook nog eens op een unieke locatie plaatsvinden dan wordt het al helemaal top.

Waarom nu kiezen voor een vintage theater?

Als je houdt van Moulin Rouge stijl: rode muren, houtenafwerking, antiek meubilair enz.. dan is dit theater DE plaats voor je huwelijksceremonie.

Deze theaterzaal, die in 1913 als een parochiecentrum dienst deed, raakte, door de tand des tijds, in verval.

In 2003 sloegen 3 idealisten de handen in elkaar en toverden het gebouw helemaal om tot wat het nu is: een zaal met de ziel en sfeer van oude Moulin Rouge theaters.

In 2009 werd deze zaal zelfs, door haar unieke karakter, door Vlaanderen Vakantieland, uitgeroepen tot het strafste concept.

130 gasten hebben een fantastisch uitzicht op het podium waar jullie, als koppel, natuurlijk, onder de spotlights, de hoofdrol spelen.

De professionele geluid en lichtinstallatie zorgt ervoor dat jullie ceremonie helemaal tot zijn recht komt.

Wil je nog iets verder gaan, dan er enkel je ceremonie te houden, dan is dit ook perfect mogelijk Alle feesten worden er op maat afgeleverd volgens jullie wensen en budget.

Van broodje tot een kreeft, een heel team staat klaar om jullie en jullie gasten, in stijl te ontvangen en culinair te verrassen.

Een aircosysteem zorgt ervoor dat het, ook tijdens de warme dagen, aangenaam vertoeven is.

Deze theaterzaal heeft dus alles in huis om te zorgen voor een fantastische en unieke ceremonie of huwelijksfeest.

Rol de rode loper al maar uit!

Lichten uit, spot aan………

 

 

 

 

Trouwen in een casino

 

Wie ooit al eens in een casino geweest is hoef ik niet te vertellen dat de sfeer er apart en uniek is.

Ondanks de vele aanvragen die het casino, tot nu toe, al gekregen heeft is trouwen er nooit toegestaan geweest.

Je komt namelijk niet zomaar een casino binnen.

Natuurlijk moet je aan de minimumleeftijd van 21 jaar voldoen en daarbovenop is een korte screening noodzakelijk.

Niet altijd evident als je plots een groot aantal gasten samen op bezoek krijgt.

Verder wil je het echt niet meemaken dat net de papa of schoonpapa de toegang geweigerd wordt.

Een belangrijk argument voor het casino om trouwen op hun locatie niet toe te laten.

Toch leek het mij een heel leuk idee om koppels alsnog de kans hierop te geven en trok ik mijn stoute schoenen aan.

Een uitgebreide lijst met vragen werd opgesteld, de gps ingesteld op Casino Oostende en het avontuur kon beginnen.

Ik was nog niet binnen of mijn identiteitskaart werd grondig gecontroleerd en ik was genoodzaakt mijn jas, ter bewaring, in de vestiaire achterlaten.

Gelukkig was de screening in orde en kon ik mij tussen de jackpot en pokertafels begeven.

Het was een rustige maandagnamiddag maar toch zaten er redelijk wat mensen die hun geluk op de proef wouden stellen en hoopten de dag als miljonair te kunnen afsluiten.

En ook mijn geluk kon niet op. Na een heel gezellig gesprekje bij een super lekkere koffie waren ik en de verantwoordelijke er uit!

Magical Weddings en Fotografie Kim zouden exclusiviteit krijgen om het ja-woord van koppels hier te mogen vragen en vastleggen.

Natuurlijk zullen de voorwaarden blijven en kan er alleen maar toegang gegeven worden aan gasten +21, die geen schulden of ander op hun naam hebben MAAR, voor diegenen die het geluk hebben hieraan te voldoen, zou het een unieke ervaring worden.

Het geluk zat mij alvast mee op deze koude en winderige maandagmiddag al heb ik het niet verder op de proef durven te stellen met een gokje te wagen.

Mijn stoute schoenen hadden hun doel bereikt en ook al wandelde ik het casino niet als miljonair uit, toch voelde het aan alsof ik de lotto gewonnen had.

 

 

Wat maakt het trouwen “in de onderwaterwereld” nu net uniek?

Dat er een trend is om een ja-woord meer en meer op een persoonlijke manier te geven, dan enkel op de burgerlijke stand, moeten we niemand meer vertellen.

Meer en meer staan mensen, bij de verschillende stappen in het leven, stil hoe ze dit eigenlijk willen vieren en hoe ze er hun eigen persoonlijke touch aan kunnen geven.

De vraag naar huwelijksceremonies groeit met de jaren en ceremoniesprekers proberen een ceremonie helemaal op maat van het koppel uit te werken ipv gebruik te maken van standaard teksten en/of gedichten.

Tot nu toe worden deze ceremonies meestal gehouden in de tuin, of bij slecht weer, in een zaaltje verbonden aan de feestzaal.

Makkelijk daar men ter plaatse reeds beschikt over de nodige infrastructuur en men de receptie kan laten aansluiten zonder extra verplaatsingskosten.

Wil men dan toch nog iets origineler uit de hoek komen dan swingen de kosten meestal de pan uit waardoor dit maar voor een beperkte groep van families mogelijk is.

En dat is nu net waarvoor Kim en Hilde de handen in elkaar hebben geslagen.

Samen gingen ze op zoek naar een aantal exclusieve locaties hier in België.

De eerste locatie die ze aanbieden wordt gelanceerd onder de naam:

huwen in de onderwaterwereld.

Een super mooie locatie waar men, voor de aanvang van de ceremonie, ook nog eens de kans krijgt om samen met fotografe Kim, speciale foto’s te maken.

Voor alle pakketten die zij gaan aanbieden geldt het principe dat ze starten vanuit een basisformule die de koppels naar eigen wens en budget al dan niet kunnen uitbreiden.

Zo een basisformule is, in de meeste gevallen, dan ook inclusief:

  • – een super originele fotoreportage op de locatie zelf.

 

– kosten van de locatie,

– de prijs voor het schrijven en brengen van het koppel hun persoonlijk verhaal gevolgd door hun ja-woord

– Het klinken op het geluk van de gehuwden met 2 glaasjes per persoon.

Maandag werd huwen in de onderwaterwereld alvast gelanceerd maar: hou hun facebookpagina:

elke maandag goed in de gaten want wie weet verschijnt er op een maandag wel jullie droomlocatie op het scherm!

We keep you posted.

trefwoorden: unieke locatie, trouwen, ceremonie, aquarium, vissen, ja-woord, origineel

 

 

 

Maak van je huwelijk een unicum

Trouwen,

in tegenstelling tot vroeger, waar men zijn handtekening zette op het gemeentehuis, gevolgd door een gelofte in de kerkelijk feesten, willen koppeltjes de dag van vandaag hun huwelijk meer en meer personaliseren.

Heel vaak wordt het kerkelijk gebeuren vervangen door een ceremonie en is de standaard inrichting van de zaal net niet persoonlijk genoeg waardoor men besluit een decorateur in te schakelen.

Maar, men wil nog meer. Een huwelijk moet uitstralen hoe het koppel is en waarvoor ze staan.

Hoe kan je nu net nog die extra touch aan je huwelijk geven?

Wel, hierbij een aantal ideetjes:

  • Ga eens voor een ceremonie op een unieke locatie:

 

Naast een persoonlijke ceremonie en een persoonlijke aankleding ervan kan je je van de anderen onderscheiden door creatief te zijn met de locatie.

Zijn jullie mensen die houden van zon, zee en strand? Waarom dan niet een ceremonie op het strand?

Zijn jullie dan weer meer natuurmensen? Misschien is een ceremonie in het bos dan wel iets?

Echte Belgen en dus fan van een heerlijk biertje? Een ceremonie in een brouwerij, afgesloten met een lekkere pint kan net dat ietsje specialer zijn.

Magical weddings gaat vanaf volgend jaar in zee met een aantal locaties die uniek zijn, hou de site in de gaten!

  • Start de avond met een cocktail die steevast printerest haalt

 

Wat dacht je van:

  • De suikerspin cocktail

 

Plaats een stukje suikerspin en een glas, voeg een scheutje St. Germain toe en vul aan met Champagne.

  • De marshmallow cocktail

 

Plaats de marshmallow in een kleine pan, en bak hem tot hij bruin is: +/- 1-2 minuten.

Dop je cocktailglas in chocolade en crackerkruimels.

Vul je cocktailshaker met ijs, doe er wodka en bailey’s in en schud krachtig.

Plaats 2/3 ijsklontjes in je glas, overgiet ze met het wodka mengsel, vul aan met melk en plaats de marshmallow erbovenop.

  • Prosecco sorbet cocktail

 

Doe een bolletje citroen sorbet samen met een bolletje bloedappelsien sorbet in een glas.

Vul aan met een paar muntblaadjes en prosecco.

….

  • Ga voor een unieke eycacher in je zaal en creer een wauw gevoel.

 

Kim Kardashian en Kanye West zetten in 2014 de trend van bloemenwanden die iedereen nu opvolgt.

Probeer zelf eens iets origineler te zijn en kies voor:

  • Een bloemenkroonluchter

 

 Niet zo fan van bloemen? Wat dacht je dan van

  • reuze ledballonnen waarbij je ’s avonds maar op de afstandsbediening hoeft te drukken waardoor deze meteen de sfeer zetten met hun unieke verlichting.

Bij Magical Weddings kan je deze alvast bestellen..

  • Eens een andere give away dan de standaard kadootjes?

 

Hoe vaak stond jij op een bruiloft aan het eind van het feest met een gepersonaliseerde flesopener of balpen in je hand? Juist, waarschijnlijk té vaak.

Zou het niet leuk zijn dat jouw gasten echt met een aandenken naar huis kunnen gaan dat ze nog nooit gehad hebben?

Misschien is dit dan wel een leuk ideetje voor jouw give away:

Een foto van de gasten zelf op een door jullie gepersonaliseerd kaartje.

Laat een gepersonaliseerd bedankkaartje maken waar ruimte op voorzien wordt voor een foto, gemaakt tijdens het huwelijk, van jouw gasten.

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Je kan een aantal polaroids zetten waarmee de gasten een foto kunnen maken van elkaar tijdens het feestgebeuren.

Deze foto wordt dan op het kaartje gekleefd en mag meegenomen worden.

Je kan typetjes inhuren die op een ludieke manier, op het moment dat het feest ten volle aan de gang is, foto’s maken van jullie feestende gasten.

Zij printen de foto’s ook meteen uit en kleven ze op de door jullie gemaakte kaartjes.

Bij het afscheid nemen worden deze dan aan hen overhandigd.

Meteen beschik je over een persoonlijk bedankje en leuk aandenken aan jouw feest.

 

Gekke fotografen Jacques en Jacqueline kan je boeken bij Lady Hill: Jacques komt met zijn vogelhuisje met ingebouwde camera langs en laat iedereen lachen naar het vogeltje. Jacqueline heeft dan weer de nodige attributen bij zodat iedereen stijlvol op de foto verschijnt.

  • Zorg eens voor een unieke tijdinvulling

 

 Daar zit de suite dan, de tijd dodend aan tafel, wachtend om zich naar de receptie te begeven. Plots stapt er een man met bivakmuts de ruimte binnen.

De muziek start en de gasten worden ontvoerd door de italiaanse mafia.

Ze krijgen 60 minuten de tijd om te ontsnappen. Lukt het hen?

Houdt jouw familie ook van deze uitdagingen? Ga dan eens op zoek naar een mobile escape room.

 

Heb je na dit alles inspiratie gekregen en wil je deze met ons delen? Aarzel niet om ze met ons te delen!

 

 

 

 

 

 

 

 

9 vragen die je jezelf moet stellen om de, voor jou, geschikte ceremoniespreker te vinden.

 

Ben je op zoek naar een ceremoniespreker maar weet je niet waar je moet op letten bij je keuze?

Deze 9 vragen helpen je al een eind op weg!

1. Wat is je budget?

  • Zit alles wat je wenst ook in de prijs inbegrepen?
  • Mag je nog extra vragen per mail stellen?
  • Komen er nog verplaatsingskosten bij?
  • Op hoeveel gesprekken kan je rekenen?
  • Hoeveel bedraagt het budget dat je aan een ceremoniespreker kan en wil spenderen?

2. Hoe wil jij de ceremonie invullen? 

  • Bepaal eerst even voor jezelf wat jouw verwachtingen zijn.
  • standaardteksten en gedichten of jullie verhaal?
  • Een verhaal gebouwd op info van jullie of ook op info van familie en vrienden?
  • Mensen die een gedicht komen voorlezen of mensen die iets persoonlijks naar jullie toe brengen?
  • Heb je contactpersonen die misschien wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van hun tekst en indien ja, wil de spreker hen hierbij helpen?
  • Een standaard volgorde of een door jullie samengestelde volgorde?

3. Een ceremonie in het dialect of AN ?

  • Mag jouw spreker een dialect, “hollands” of AN spreken?

4. Wens je nog andere dingen buiten een spreker?

  • Misschien heeft de spreker voor jou wel een aantal voordeelpakketten?

5. Mag de spreker meerdere ceremonies per dag staan hebben? 

  • Misschien denk je nu: dat maakt mij niet uit, maar bedenk wel dat, als je een ceremoniespreker kiest, die meerdere ceremonies per dag doet, je je aan het opgegeven uur moet houden. Voor vele van deze sprekers lukt het niet om met het uur van de ceremonie te schuiven mocht dit later eventueel beter voor jullie of de zaal uitkomen.

6. Voel je je goed bij de ceremoniespreker?

  • Hij/zij gaat namelijk jullie verhaal vertellen en komt dan ook veel over jullie te weten.

7. Een ceremonie afgelezen of eentje spontaan verteld zonder constant op het blad te kijken?

8. Worden er kinderen en/of dieren gebruikt bij de ceremonie?

  • Laat hen, in dit geval, ook even met hem/haar kennismaken en kijk of zij zich bij de persoon goed voelen.

9. Heb je verschillende sprekers gezien?                                                                                           

  • Neem geen genoegen met de eerste de beste spreker maar maak met een aantal van hen een kennismakingsgesprek. Je kiest je zaal toch ook niet zonder deze met andere te vergelijken?  

 

Hoe vind je een ceremoniespreker die bij jou past?

 

Tijdens vele kennismakingsgesprekken krijg ik te horen: in België zijn er niet veel ceremoniespreker.

Toch zijn ze er en… ze zijn met velen.

Hoe maak je dan de juiste keuze als je tussen de bomen het bos niet meer ziet?

Ga je gewoon voor de duurste omdat je van mening bent: kwaliteit moet betaald worden dus ,als ik voor de duurste ga, moet ze ook gewoon de beste zijn?

Ga je voor de goedkoopste want vind je de prijzen van de anderen wel enorm hoog voor “maar 1 uurtje spreken op een huwelijk?”.

Tja, een moeilijke keuze en spijtig genoeg gaan deze stellingen niet altijd op

  1. het is niet altijd zo dat als je voor de duurste gaat je daarom zeker kan zijn dat het ook helemaal is zoals jij verwacht.
  2. Het gaat hier niet om zomaar “1 uurtje praten” maar wel om het luisteren naar de verschillende verhalen van familie, vrienden, collega’s, buren enz… hier steek je dus, als je het echt goed wil doen, behoorlijk wat tijd in. Je maakt voor elk type van contactpersoon een aangepaste vragenlijst, je verwerkt hun antwoordjes tot 1 mooi verhaal, je helpt hen bij het schrijven van een tekst mochten ze dit graag willen brengen en zo veel meer. Wanneer ik een ceremonie schrijf ben ik er toch, afhankelijk van het aantal contactpersonen dat ik door krijg, ongeveer een 20 uur mee bezig. Gaat de spreker die het heel goedkoop doet dit ook voor jou doen?

Maar hoe kies je dan een, voor jou, geschikte ceremoniespreker?

Allereerst wil ik meegeven: het gaat om een belangrijk moment op jullie huwelijk dus doe het niet snel snel maar neem er je tijd voor!

Ga eens rustig samenzitten en overloop volgende dingen:

Hoe zien jullie een ceremonie?

Willen jullie dat er tijdens deze ceremonie standaard teksten of gedichten worden gelezen of verkiezen jullie meer een verhaal dat enkel en alleen over jullie gaat?

Is het de bedoeling dat er andere mensen ook iets mogen zeggen? Heb je graag dat die mensen geholpen worden bij het eventueel schrijven van die tekst?

Willen jullie dat de verhalen bij zo veel mogelijk mensen uit jullie familie-, vrienden- en kennissenkring komen of zijn jullie al tevreden met een ceremoniespreker die een maximum aantal contacten aangeeft?

Willen jullie een spreker die de tekst leest of hebben jullie graag iemand die jullie meeneemt in het verhaal en het vanuit zijn hart vertelt?

…..

Eens je hier samen uit bent kan je op zoek gaan.  Bekijk de verschillende websites. Welke spreekt je het meeste aan? lees hoe ze te werk gaan, hoe ze zichzelf voorstellen enz.

Heb je een aantal sprekers gevonden die in de smaak vallen?

Maak hen een mailtje en stel hen de vragen ivm de dingen hierboven en bekijk welke spreker het beste bij jullie zou passen.

Maak tijd om met hem/haar een kennismakingsgesprek te hebben. Kijk of je je goed voelt bij hem/haar. Kunnen jullie vlot praten? Hebben jullie een klik ..

En dan… kijk of de prijs voor jou een eerlijke prijs is volgens wat ze allemaal voor jullie doet.

Tot nu toe kan iedereen zich als ceremoniespreker op de markt gooien dus is het aan jullie om uit te zoeken wie er kwaliteit levert en wie niet.

Ook ik heb mijn bepaalde manier van werken en visie op hoe een ceremonie moet zijn.

Onlangs kwam ik in contact met Nele van mint & memories. Tot mijn groot genoegen bleek dat wij een beetje dezelfde ideeën en opvattingen hadden over het opmaken van een ceremonie. Wil je meer over haar weten dan kan je even hier verder klikken: https://mintandmemories.be/

Al snel besloten we om samen te gaan werken aan een label  dat herkenbaar is voor de mensen.

Dit label zou dan het symbool zijn voor:

-sprekers uit België

-sprekers die een ceremonie maken zonder standaard teksten of gedichten

-sprekers die dezelfde prijs vragen. Een prijs die zij eerlijk vinden voor het werk dat ze er in steken maar die ook betaalbaar is voor de klanten: een verantwoorde prijs.

-sprekers die met dezelfde betalingsvoorwaarden en contracten werken. Contracten die nagekeken zijn door een advocaat zodat zowel de rechten van de klant als de spreker gewaarborgd blijven.

En natuurlijk zullen er mensen zijn die toch liever een andere soort van ceremonie wensen.

Ik hoop dat ons voorbeeld dan ook gaat werken voor sprekers die die andere manieren dan weer aanbieden.

Op deze wordt de zoektocht voor koppeltjes een stuk makkelijker: ze moeten maar op zoek gaan naar het label dat het beste bij hun verwachtingen past en op de site hiervan een spreker zoeken bij hen in de buurt.

Laat ons hopen dat op deze manier ceremoniesprekers elkaar niet meer als concurrentie gaan zien maar als collega’s. Collega’s die samen tot doel hebben de mensen een ceremonie te bezorgen binnen de waarden en normen van hun label.

Alleen op deze manier kunnen we koppels kwaliteit aan een betaalbare prijs  aanbieden.

Wil je graag meer lezen over ceremonies en hoe ze ontstonden en wat de meerwaarde ervan kan zijn op jouw huwelijk?

Lees dan hier de blog die Nele schreef en neem ondertussen ook eens een kijkje op haar site, het is de moeite waard!

https://mintandmemories.be/ceremoniespreker-belgie-waarom-vlaamse-stellen-steeds-meer-kiezen-ceremoniespreker-eigen-bodem/

 

Een originele tafeldeling, hoe begin je er aan?

20170506_125946

Hoe leuk is het om iets bijzonders te maken van je tafelindeling?

Maar hoe maak je iets origineels?

Hoe zorg je dat je niet “standaard overkomt?”

Misschien helpen deze ideetjes een beetje op weg:

Idee1.  reuze ballonnen die ’s avonds licht geven

geef elke tafel een kleur die je in ballonnen terugvind aan de tafels.

Wanneer je ’s avonds het ledlicht in de ballonnen aansteekt heb je nog sfeerverlichting bij inbegrepen.

Wedden dat je een wauw krijgt van je gasten?

20160910-DSC_0593

Idee 2. Laat je gasten het zelf uitzoeken

Laat je gasten even puzzelen voor ze aan tafel maken. Je kan dit doen door  bijvoorbeeld een mooie ‘routekaart’ te maken van lijnen, een sudokupuzzel, een kruiswoordraadsel….. hoe origineler, hoe beter natuurlijk!

15158945367981893035521

Idee 3. speelkaarten

Ongeluk in het spel, gelukkig in de liefde?

Maak gebruik van speelkaarten om je gasten te laten weten waar ze mogen plaatsnemen voor het diner.

Maak een harten-tafel, een klaver-tafel et cetera en de koning en koningin mogen natuurlijk aan het hoofd van de tafel zitten.

Extra touch: leg op elke tafel een compleet pakje kaarten. Leuk als trouwdecoratie en zo vermaken je gasten zich zeker, ook wanneer het eten nog even op zich laat wachten.

15158945827111394769

 

Idee 4. negatiefrolletjes

Maak gebruik van de kleuren van het rolletje of misschien wel van het ISO-nummer om aan te geven welke gast bij welke tafel aan mag schuiven.

15158946146221586494528

 

Tip 5. Buttons

Maak voor elke gast een button met zijn of haar naam en gebruik de achtergrondkleur of de kleur van de letters om aan te geven bij welke tafel de betreffende gast hoor.

Extra touch: gebruik zowel de achtergrond- als de letterkleur en laat je gasten halverwege het diner van tafels wisselen (amuse en voorgerecht aan de rode tafel, hoofdgerecht en dessert aan de gele tafel).

15158946397991515854875

 

Tip 6. Voor de avonturiers: Een Kompas

Geef elke gast een eigen kompas en zet met stift een streepje welke richting hun tafel op is (noordwest, zuidoost, etc).

 1515894662260332855418

Tip 7.Eetbare tafelschikking

Bij een chocolaterie kun je op plakjes van chocolade de namen van je gasten laten schrijven. Elke gast vindt bij zijn of haar bord een lekker zoet voorafje!

Het hoeft natuurlijk niet chocolade te zijn, je kan dit ook met marsepein, koekjes, pasta…..wees creatief!

chocotrouwsandy_kris4_7

Heb jij nog leuke ideetjes of heb jij op een originele manier je tafelindeling gemaakt?

Laat het mij weten, misschien is het een leuke tip voor andere koppeltjes.

 

 

 

 

 

 

Met deze tips zou je haast wensen dat het regent op je huwelijksdag!

Iedereen hoopt natuurlijk dat op zijn trouwdag de zon zal stralen maar als we eerlijk zijn dan moeten we toegeven dat de kans dat de zon schijnt of dat het regent op je huwelijksdag ½ is.

Beter dan ervan uit te gaan dat het goed weer zal zijn is erop voorbereid zijn dat het ook wel eens kan gaan regenen.

Wanneer je op regen voorbereid bent dan zal dit al een hoop stress wegnemen en kom je al zeker niet voor onaangename verrassingen te staan.

Probeer het slechte weer niet hardnekkig buiten te sluiten, maar zie het romantische potentieel van regenbuien in.

Bij elk nadeel hoort zeker en vast een voordeel denk bijvoorbeeld eens aan:

Je droomde van een mooie receptie buiten?

Een locatie met grote ramen of -ideaal- een plastieken tent geven je een gezellig cocoon gevoel en leuke optische spelingen in geval van regen.

regen-huwelijk1

2.  Bang dat je kapsel niet meer om aan te zien zal zijn na een regenbui?

Gelukkig bestaan er ook mooie coupes die juist om natte, verfrommelde lokken vragen. Speels, handig én ultra sexy. Laat je inspireren!

Knipsel2

3. Wat met de foto’s?

Boek een fotograaf die met pijpenstelen om kan gaan en geniet achteraf van je originele huwelijksbeelden.

Zo kun je geweldige weerspiegeling-foto’s maken in de plassen en kan de regen zorgen voor een mooie achtergrond. De echt stoere stellen kunnen, wanneer de bruiloft bijna afgelopen is, zelfs nog even stampen in de plassen of dansen in de regen! Schoenen uit en gaan! En hele leuke foto’s!Knipsel4regenachtige_trouwdagRegen-op-je-bruiloft

3. De kus!

Nu ben je klaar voor een échte filmkus in de regen! Talloze sterren zij je al voorgegaan: Audrey Hepburn en George Peppard in ‘Breakfast at Tiffany’s’, Rachel McAdams en Ryan Gosling in ‘The Notebook’ of zelfs Kirsten Dunst en Tobey Maguire in ‘Spider-Man’.

breakfast-tiffany_kusSpiderman-Kusthe-notebook-kiss-phpjz0axj

4. Je decoratie kan niet tegen de regen?

Onderschat de decoratieve waarde van een paraplu niet. Het ding beschermt je tegen de regen, maar blijkt ook ideaal als verlichting of vrolijke slinger.

Knipsel5 Knipsel6d64d832c8bff41e56cbf378b99e2d136

 

5.Wat met je dure schoenen? Die worden vast nat en vies.

Vergeet de traditionele witte pumps en ga voor een stevig paar regenlaarzen, super cool onder je bruidsjurk.

KnipselKnipsel12fda3f1c6f5583d771f97e60d2320df9e--rainy-wedding-on-your-wedding-day

 

6. uniek aandenken aan je huwelijk:

vang de druppels van je huwelijksdag op in een tijdcapsule en geef ze aan je gasten als aandenken. Wedden dat ze nog nooit zo iets origineels gekregen hebben?

Knipsel8

 

Nog een paar voordelen van regen op je huwelijk:

  • Geluk:

Wist je dat regen op je bruiloft (volgens sommige) gelukt brengt! De Italianen zijn dol op het gezegde ‘Sposa Bagnata, Sposa Fortunata’ wat betekent: natte bruid, gelukkige bruid’.

Daarnaast zegt het hindoeïsme ook; hoe meer regen op je trouwdag, hoe gelukkiger het huwelijk. Dus mocht het regenen op je trouwdag, bekijk het dan van de zonnige kant.

    .  Bruidsbloemen gaan langer mee

In de regen gaan de bruidsbloemen die buiten staan een stuk langer mee. Bovendien is een close-up van een bloem met druppels op de bladeren een romantisch gezicht. Ook de bloemen binnen profiteren van een regenachtige dag. De luchtvochtigheid is hoger en de temperatuur is lager, dus ook al staan ze niet in de directe regen, ze profiteren er wel van. En dat is te zien!

   .   Hoe uniek is een regenboog op je bruiloft niet?

Wist je dat er eigenlijk altijd een dubbele regenboog ontstaat bij regen en zonneschijn? Het is er nooit ééntje, ook al zie je de tweede vaak maar heel vaag. Een regenboog is niet alleen magisch, maar ook heel romantisch, vooral als jullie ermee op de foto staan! Daarnaast geeft regen en een regenboog geluk.

  • Veel minder last van allergieën:

Ook is een beetje regen een geschenk uit de hemel (letterlijk!) voor degenen die lijden aan hooikoorts. Je hebt een stuk minder last van je allergie als alles bevochtigd is en dat is wel zo lekker ademhalen.

 

Wees nu eerlijk:

Zou jij niet hopen op een vleugje regen op je huwelijksdag voor net dat beetje meer “uniek gevoel”?