Welke lingerie kies je onder je bruidsjurk?

resized-mariejo-header-5857b8333341e

Als klein meisje droomde je al van deze magische sprookjesdag, een daag waarop je wilt stralen als nooit tevoren.

Bij die perfecte dag hoort ook de perfecte bruidslingerie.

Want bijna net zo belangrijk als de trouwjurk die jij uitkoos, is de lingerie die je eronder draagt.

Ze stroomlijnt je figuur, maakt je look helemaal af én geeft je zelfvertrouwen een boost!

Maar hoe kies je nu de perfecte lingerie?

 

Type jurk versus type bh:

 

off shoulder of strapless bruidsjurk: kies voor een strapless bh of eentje met doorzichtige bandjes.

strak aansluitende jurk : Kies voor een bustier of shapewear zodat je jurk mooi op je lichaam aansluit en kleine onzekerheden verhult.

jurk met een open rug: ga voor een plak bh: deze bh’s hebben geen sluitingen of bandjes maar plak je gewoon op je borsten.

Voel je je niet goed bij een plak bh en is je jurk niet heel diep uitgesneden?

Dan kan je eventueel vragen om een soort “tunnel” in de jurk te voorzien waar je je sluiting van je bh kan doorsteken zodat ze toch mooi op zijn plaats blijft zitten en niet vanonder je jurk komt piepen.

jurk met een hoge neklijn:

 Deze jurk geeft je de vrijheid om te kiezen tussen verschillende snitten en stijlen. Heb je een grotere boezem? Ga dan voor een full cup die je borsten perfect ondersteunt en lift. Anderen opteren misschien voor een balconette die wat minder verhult.

Jurk met hartvormige bustier:

 Heb je een jurk met een hartvormige bustier? Kies dan voor een beha zonder bandjes die onzichtbaar is onder je jurk en zorgt voor een perfecte vorm en ondersteuning.

kleedje met een diepe decolleté: Zorg dat je een bh kiest die jouw borsten een mooie vorm geven. Een push up bh kan dan heel mooi zijn of een bh met een beetje vulling.

Je hebt zelfs al een maximizer strepless bh die je 2 maten extra geeft.

  https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/collecties/witte-collectie.htmlhttps://www.hunkemoller.nl/nl_nl/collecties/witte-collectie.html

Is de uitsnijding wel heel diep? Kies dan voor een bh met een doorschijnend tussenstukje.

 

De juiste maat kiezen

 Als je naar een gespecialiseerde winkel gaat laat dan ook je maat nemen.

Het is eens een kleine moeite, je hebt lingerie die goed gaat zitten en je zal misschien schrikken dat het helemaal niet overeenkomt met de maat die je anders gewoon bent te nemen.

 

Sexy lingerie of niet?

 Wil je sexy lingerie en vind je in een “gewone winkel” geen setje dat je goed zit?

Koop het niet! Je gaat er heel de dag last van hebben en daar wil je dan toch je centjes niet aan geven?

Alternatief: kies een beter zitten setje of, wil je echt gaan voor toch die sexy lingerie? Ga dan eens naar een iets duurdere winkel, heel vaak hebben zij een beter aangepast setje waar je wel sexy in bent en kan van genieten.

 

Welke kleur:

 Normaal zou je denken: ik ga voor witte lingerie onder een witte jurk.

Let hier toch wel een beetje mee op want sommige witte lingerie durft toch nog door te schijnen onder een witte jurk!

Lichaamskleur is natuurlijk super onder een witte jurk.

Wil je echter je partner ’s avonds verrassen dan is het leuk te weten dat sommige roodtinten ook niet doorschijnen onder een witte jurk, misschien een leuk ideetje!

 

Keuze van het slipje:

 

Slip of string

 Jouw trouwjurk blijft het uitgangspunt. Ook op het gebied van een string of slip.

Heb jij een strak aangesloten jurk rondom je billen? Kies dan voor een string.

Het zou jammer als de nadruk kom te liggen op de vorm van je slip, zodra jij voor het altaar verschijnt.

Bij A-lijn trouwjurk is een string juist geen aanrader. Wellicht vind je een slip fijner zitten, maar bedenk je wat er met de wijde trouwjurk of rok kan gebeuren zodra je door die ene gekke oom op de schouders wordt genomen: voor je het weet ga je met de billen bloot!

Heb je een klein buikje, kies dan misschien voor een figuur corrigerend onderbroekje.

Hou je van een inside joke? Kies dan misschien eens voor een slipje met “just married op”.

 

Laatste tip: geniet van het shoppen naar de juiste bh!  VEEL PLEZIER!!!

 

 

 

 

 

 

Save the date

 

456498cbc0c0bedf0521f0a1dadd9695--wedding-signs-wedding-ceremony

De winter is in aantocht, Nieuwjaar niet zo ver meer af.

Voor de koppeltjes die hun huwelijk volgend jaar plaats vindt beginnen stilaan de voorbereidingen vorm te krijgen.

Tegenwoordig moet je, als je in het hoogseizoen wil trouwen, je zaal al minstens 1 jaar op voorhand vastleggen om maar niet te spreken van een fotograaf, decoratie, ceremoniespreker enz;..

Je trouwdatum staat vast! Het is je gelukt om jou op jouw favoriete dag jouw favoriete zaal te boeken maar;…

gaan al je gasten wel kunnen op jouw dag? Gaan ze net niet met vakantie zijn?

Het is nog te vroeg om uitnodigingen te sturen maar toch wil je graag dat, de voor jou belangrijkste, gasten op je huwelijk aanwezig kunnen zijn.

 

Tijd om een “Save the date kaart “ te versturen dus.

Wat is nu een ”save the date kaart”?

Letterlijk betekent dit: reserveer de datum. Je kondigt met andere woorden de datum van je huwelijk aan, zonder al de eigenlijke uitnodiging op te sturen. Je gasten kunnen de datum zo alvast noteren en vrijhouden. Zeker als je graag in de zomer trouwt: veel mensen gaan dan met vakantie maar mits een, tijdig verzonden, “save the date kaart’ sturen je gasten wellicht graag hun vakantieplanning bij.

Wanneer stuur je nu zo een “save the date” kaart?

Je “save the date kaart” kan verzonden worden zodra jullie jullie trouwdatum kennen. De definitieve uitnodiging volgt dan zo’n 8 à 6 weken voor je grote dag. Op de “save the date kaart” vermeld je best jullie namen, huwelijksdatum en eventueel een eerste indicatie qua locatie. Zeker wanneer jullie in het buitenland of verder van huis vieren is dit handig: zo kunnen je gasten al uitkijken voor eventuele overnachtingsmogelijkheden. Vermeld op je “save the date kaart” dat jullie échte trouwuitnodiging uiteraard nog volgt.

Je wil zo veel mogelijk gasten op je huwelijk?

Tegenwoordig hebben mensen zo veel verplichte feestjes en evenementen om naartoe te gaan dat ze een beetje verwend zijn.

Hierdoor moeten ze een keuze gaan maken welke afspraken ze in hun drukke agenda willen plaatsen en welke afspraken net niet.

Wil jij graag dat de mensen zo veel mogelijk komen dan is het misschien wel een handige tip om je “save the date kaart” als trigger voor je uitnodigingen te gebruiken.

Probeer de mensen hun interesse te wekken door een klein tipje van de sluier op te lichten maar de rest nog aan hun verbeelding over te laten.

Wedden dat als jij je “save the date kaart” origineel maakt de personen, die twijfelden om al dan niet te gaan, net overhaalt om hun vakantieplannen te verschuiven en toch te komen?

Hoe kan je de mensen triggeren?

Allemaal leuk hoor ik jullie denken, maar hoe maak je nu een leuke trigger?

Misschien kan je aan de slag gaan met jullie thema.

Trouw je in het buitenland                                                                                                                            Misschien is het dan leuk om een landenkaart te sturen met een vraagteken op en dan de tekst:                save the date……. and                                                                                                                                                        join us on our wedding trip..

Knipsel

       Heb je een ceremonie op het strand?

Misschien is een “save the date kaart” in de vorm van een reddingsboei wel een leuk idee.

( met “save” in de betekenis van redden dan)

save the date

       Heb je “film” als thema?

Als je beiden van film houdt dan kan je misschien een filmpje maken waarin jullie de boodschap vertellen om jullie trouwdatum vrij te houden. Op deze manier is jullie thema meteen bekend en kunnen mensen beginnen fantaseren.

 

Wie creatief is kan dus best wel iets bedenken om niet zomaar een kaartje te maken. Lukt het je niet dan kan je altijd bij Magical weddings eens te raden gaan voor een aantal voorstelen tegen een klein prijsje.

 

Trouw jij ook volgende zomer en ben je helemaal in voor een “save the date kaart”?

 

Misschien hier dan nog een aantal tips:

  • Vermeld je trouwlocatie niet, tenzij het natuurlijk in het buitenland is.
  • Het is altijd leuk als de mensen nog een beetje in het ongewisse blijven. Het prikkelt hun fantasie en zo blijven ze met jullie huwelijk bezig.
  • Verstuur je elk jaar massa’s kerstkaartjes? Dan is het misschien leuk om van je kerstkaart een “ save the date kaart” te maken.
  • Ik zou zeggen: 2 vliegen in 1 klap.
  • Vergeet jullie achternamen niet te vermelden. De kans is er dat mensen in hun familiekring net een koppeltje hebben dat dezelfde namen heeft als jullie.
  • Vermeld jullie adres. Sommige mensen zullen jullie misschien graag al een felicitatiekaartje sturen.
  • Vermeld op jullie kaartje of mensen een weekend (voor bruiloften in het buitenland), een hele- of een halve dag moeten vrij houden.
  • Vermeld eventueel een website. Wil je de mensen blijven triggeren dan kan het leuk zijn om een website of facebook pagina aan te leggen. Hierop kan je regelmatig hints of het verloop van de voorbereidingen weergeven. Op die manier worden mensen meer en meer betrokken bij jullie huwelijk.
  • Zet niet alleen de datum maar ook de dag waarop jullie trouwen op de kaart. Zo weten mensen ook meteen of ze een dag vrij moeten nemen of niet.

 

Naar wie stuur je nu een “save the date kaart”?

Natuurlijk in de eerste plaats aan de gasten die je de hele dag wilt uitnodigen. Zij zullen hoe dan ook de hele dag moeten reserveren voor jullie trouwdag en op die manier geef je ze genoeg tijd om dat op tijd te kunnen regelen. Zij het door een kruisje op de kalender te zetten, zij het door een wil-graag-vrij-formulier in te leveren bij zijn of haar baas op het werk.

Daarnaast kun je kiezen wat je met de andere gasten doet, en dat hangt ook een beetje af van jullie ideeën over de invulling van jullie dag. Wil je de receptie ’s middags houden? Dan ook de receptiegasten een kaart sturen. Gasten die je alleen maar uitnodigt op het feest ’s avonds, hoef je eigenlijk geen kaart te sturen omdat ze geen hele dag vrij hoeven nemen, maar… misschien vinden jullie het gewoon superleuk om iedereen vast te laten weten dat jullie elkaar het jawoord gaan geven! Dan stuur je gewoon iederéén een save the date!

“Save the date kaartjes” zijn dus heel leuk om te sturen maar hou zeker en vast met 1 ding rekening: zorg dat je de personen die je een “save the date kaart” stuurt ook daadwerkelijk uitnodigt op je huwelijk!

originele ideetjes om huwelijkscadeau’s te vragen

fokke_sukke

Wat kan je vragen als huwelijksgeschenk aan je gasten als je al een tijdje samenwoont?

 Woon jij al zo vele jaren samen en ben je bang om na je feest met drie koffiezetapparaten thuis te komen omdat je er al 2 in de kast staan hebt?

Misschien zijn deze mogelijkheden dan iets voor jullie:

1) Laat mensen jouw huwelijksreis samenstellen.

Wil je graag op huwelijksreis maar mag deze reis een beetje een verrassing zijn?

Op deze site geef jij zelf in naar waar je wil gaan maar kunnen de gasten kiezen om jou een aantal overnachtingen te betalen, een uitstap, een dinertje ter plaatse…

Heel leuk voor jouw gasten om te doen en natuurlijk super om te krijgen!

  • Laat jouw gasten bepalen wat ze voor jou kopen. Dit kan via de website: pluQ. 

 

Knipsel

2) Je hebt wel een aantal dingen die je kan gebruiken:

Je hebt wel nog een aantal dingetjes in gedachten die je wel kan gebruiken maar hoe zorg je dat anderen dit weten?

Misschien kan je een huwelijkswebsite openen. Hierop kan je al je verhalen als koppel kwijt, al de leuke anekdotes ivm de voorbereiding maar ook tips van wat je nog kan gebruiken.

Op deze manier hoef je niet rechtstreeks bij iemand om iets te vragen maar weet men wel waarmee men jou een plezier kan doen.

3) je wil graag centjes op je spaarboek

Om geld vragen was vroeger “not done” maar tegenwoordig wordt het meer en meer gedaan.

Heel vaak zijn mensen ook blij dat ze een centje kunnen geven. Het verlicht hen van het vele zoeken naar het geschikte cadeau en de tijd om er om te gaan.

Natuurlijk kan je niet zomaar op je uitnodiging zetten dat je graag geld wilt. Meestal wordt het in een leuk gedichtje of grappige afbeelding vermeld.

Voorbeelden:

mocht u ons met iets leuks willen verrassen,

hopen wij dat het in een envelopje zal passen,

 

Komt de gedachte aan een cadeautje bij je op,

stop het dan in een envelop

 

Bloemen of een plant is een leuk idee,

maar op onze huwelijksreis

gaat zelfs het bruidsboeket niet mee

 

4) je wil graag centjes voor een bepaald doel:Voor jouw gasten is het soms leuk om te weten, als ze geld geven voor wat het gebruikt zal worden. 

Ga je bouwen dan kan je bijvoorbeeld vermelden dat een bijdrage voor jullie nieuw huisje, een centje om op huwelijksreis te gaan, een ballonvlucht….

5) voor gasten die toch graag een cadeautje geven:

Zijn er in jouw familie mensen die wat ouder zijn en niet zo vertrouwd zijn met het geven van geld dan kan je ook je gasten laten kiezen tussen een centje geven of een cadeautje uit een lijst geven.

Vraag je een bijdrage voor je huis dan kan je op je lijstje bijvoorbeeld zetten: 

  •       Bakstenen
  • Cement
  • Verf
  • Verfborstels

Vraag je een bijdrage voor een ballonvlucht dan kan je bijvoorbeeld zetten:

  • Picknickmand
  • Wijn
  • ..

Vraag je een bijdrage voor je huwelijkreis dan kan je op je lijstje zetten:

  • Een set koffers
  • Een cadeaubon voor zwemgerief
  • Een mandje met zonneproducten

6) hou je van leuke dingen samen te doen? Misschien is het een leuk idee om een aantal tegoedbonnen op je lijstje te zetten bijvoorbeeld:

  • Een bon om iets te gaan eten
  • Een bon om een sauna te gaan doen
  • Een bon voor een uitstap
  • Een bon voor een weekendje weg

7) gaan jullie nog jullie tuin aanleggen?

Waarom geen verschillende planten vragen voor in je tuin?

8) houden jullie van wijn?

Vraag aan jullie gasten om een fles van hun favoriete wijn mee te brengen.  

 

Staat jouw unieke cadeau er niet tussen? Dan hoop ik toch dat je hier inspiratie hebt opgedaan om iets op een originele manier te vragen. Heb ook jij een suggestie of opmerking? Plaats ze gerust in een reactie.

Originele manieren om je ringen aan te brengen

 

 

images

Een huwelijk zonder trouwring is tegenwoordig vrijwel ondenkbaar. Slechts in weinige gevallen wordt een (kerkelijk) huwelijk niet voltrokken zonder ringen. De ring is onmisbaar geworden.Maar hoe kan je origineel zijn in deze traditie?

Misschien helpen deze ideetjes jou om jullie ringen op een manier te overhandigen die het beste bij jullie past!

A. wie brengt de ringen aan:

  1. bruidskindjes

Wanneer je bruidskinderen hebt, ben je er waarschijnlijk snel uit wie de ringen aangeeft. Niet alleen vinden kinderen het vaak leuk en spannend om te doen, het is ook nog eens een heel aandoenlijk gezicht

.bruidskindjes_980695

Heb je geen bruidskinderen, of zoek je een creatieve manier om de trouwringen aan te laten geven, dan zijn er gelukkig nog opties genoeg!

2.  iemand die belangrijk is voor jullie, dit kan soms specialer zijn dan een grote act er omheen. Heb jij een goede band met je opa of oma, of een goede vriend, die jij een bijzondere taak wilt geven op je bruiloft. Waarom hem of haar dan niet de eer geven om jullie ringen aan te reiken. Wie weet komt er nog een wijze raad of advies bij kijken.

Ringwarming-ceremonie

3. je trouwe 4-voeter

Wanneer je een goed getrainde hond hebt, een lieve rustige kat, is dit ook een leuke, spontane manier, waarop je de ringen kunt laten aankomen. Je kunt het doosje dan bijvoorbeeld bevestigen aan zijn of haar halsband. Je moet er wel goed om denken, dat niet overal huisdieren zijn toegestaan.

huisdier3huisdier-overzicht-1

4. een roofvogel.

Wist je dat je de ringen ook kunt laten aanvliegen door een roofvogel? Uilen en buizerds worden hier speciaal voor getraind en kunnen bijvoorbeeld op je hand landen, met jullie ringen. Het is een spectaculaire verrassing voor jullie en de gasten.

trouwen-1

Let wel op want met dieren kan het al eens mislopen:

Het moest een op en top romantische trouwpartij worden,  in het Engelse Sherston. Een uil zou de trouwringen ‘aanvliegen’ naar het altaar zodat de dominee ze aan de trouwers kon overhandigen. De gevederde bruidsjongen viel echter in slaap in de nok van de kerk waardoor de ceremonie een uur lang moest opgeschort worden.

Al die tijd probeerden de aanwezigen in de Holy Cross Church de uil – die niet luistert naar de naam Darcey – naar beneden te krijgen. De trouwringen waren met mooie rode lintjes aan de poten van de vliegende bruidsjongen bevestigd. Darcey was echter een stevige uil aan het vangen in de nok en had het daar blijkbaar erg naar zijn zin.

uil vangt uiltje

5. Creatief
Laat je de ring wel aangeven door bruidskindjes, dan kun je het ringendoosje ook aan een ballon vastmaken, of wat dacht je van een knuffel, die het kind dan later mag houden? Wil je het allemaal iets minder formeel? Dan kun je het ringendoosje ook bevestigen aan een lopend of rijdend stuk speelgoed, dat bestuurd wordt door het bruidskind.

Nog andere alternatieven voor een ringkussen zijn:

voor de honkbalfanaten:

naamloos

voor de boekenwurmen

RTEmagicC_d5333831d4_jpg

starwarsfanaten

starwars boeket

Laat je ring uit een bloem ploppen:

2005-05-04_230957_375

wasspelden?

wasspeldens

slot

slot

of een old timer?

auto

Zoals je ziet: er zijn super veel originele manieren om jullie ringen aan te brengen.

Het enige advies dat ik kan geven is: gebruik niet zomaar een standaardkussen maar gebruik iets wat jullie samen bindt. Misschien is dit zelfs jouw knuffel die nog altijd bij jou slaapt van als je kind was.

Veel succes

il_fullxfull_1046802681_n9mr

 

 

 

De perfecte trouwdatum kiezen, hoe?

430630_10152088640497316_509141031_n

Eindelijk is het zo ver! Jouw toekomstige bruidegom is door de knieën gegaan en heeft je ten huwelijk gevraagd.

Jullie zijn verloofd!

 En nu komt de hamvraag:

Wanneer gaan jullie trouwen?

 Niet makkelijk om zo maar een datum te gaan kiezen.

Misschien kunnen deze tips jou wel op weg helpen om de, voor jullie, ideale datum te vinden.

Tip 1: wat past er voor jullie het beste, nu maar ook later?

 Het is altijd leuk om je huwelijksverjaardag met een vrijdagje of een korte vakantie te vieren.

Stel je voor dat je elk jaar kan klinken op je huwelijksverjaardag op een mooie locatie waar jullie jullie vakantie houden?

Kijk dus niet alleen naar wat er voor jullie dit jaar past maar ook naar wat er leuk zal zijn om de komende jaren jullie verjaardag te vieren.

Dit kan het hoogseizoen zijn.

Voordelen:

Als jullie al kids hebben of plannen om kids te hebben hebben jullie het meeste kans om op dat moment een vakantie te kunnen boeken.

Het is meestal beter weer dan in het voor- of najaa

        Nadelen:

Reizen zijn dan altijd veel duurder dan wanner je een datum neemt buiten het hoogseizoen

Het kan heel warm zijn op je trouwdag

Je moet er zeker van zijn dat al de personen die jij er graag bij hebt er ook bij kunnen zijn en dan net niet op vakantie zijn.

Je moet tijdig alles reserveren want in de zomermaanden zijn er natuurlijk de meeste koppeltjes die trouwen.

Allergieën kunnen er voor zorgen dat sommige mensen niet ten volle kunnen genieten van jullie huwelijksdag.

Dit kan een dag in het laagseizoen zijn:

Voordelen:

Een 2-daagse plannen om je huwelijksverjaardag te vieren is meestal een stuk goedkoper.

Het is minder druk waardoor het makkelijker is om de voor jou geknipte zaal, fotograaf, traiteur enz te vinden.

De meeste personen zijn niet op vakantie dus kunnen wel aanwezig zijn op je huwelijk.

Je huwelijksreis zal een stuk goedkoper zijn dan wanneer je ze in het hoogseizoen gaat plannen.

Nadelen:

huwelijksverjaardag niet kan vieren omdat je (toekomstige) kids in de examens zitten

Je hebt iets meer kans op slecht weer al is de maand april dan weer statistisch gezien de beste maand wat het weer betreft: matige temperaturen en minst kans op regen.

Tip 2:Welk seizoen vinden jullie het leukste?

Wil je binnen of buiten trouwen? Welke sfeer wil je weergeven? Hoe ziet jouw droomvervoer er uit: is het een slee of is het een cabrio?

 De lente

Aangename temperaturen; prachtige bloesem in bloei; mooie bloemen die je kunt gebruiken voor de decoratie en je boeket, zoals tulpen, ranonkels, hyacinten en pioenrozen

De zomer?

Waarschijnlijk de beste tijd van het jaar voor een feest in de openlucht; langer licht voor een mooie fotoreportage; vakantietijd, dus praktischer voor gasten met kinderen; wat dacht je van verse vruchten als frisse en zomerse snack?

De herfst?

Prachtige oranje- en bruintinten als basis voor jullie deco; bijzonder licht voor jullie foto’s; mildere, maar aangename temperaturen.

De winter?

Jasjes mee; een leuke tijd van het jaar om uit te pakken met je winterdecoratie, zoals een Kerstthema en warme chocomel met slagroom.

Hou er ook rekening mee dat afhankelijk van het seizoen de kledij van je gasten en van jezelf gaat verschillen!

 

Tip 3: welke dag willen jullie trouwen?

 Een vrijdag?

Is meestal goedkoper dan een zaterdag.

Hou er rekening mee dat de mensen dan meestal een vrije dag moeten nemen tenzij je het grote feest meer naar de avond toe kan plannen.

Sommige mensen moeten op zaterdag ook nog werken.

Een zaterdag?

Je zal vlugger je zaal, fotograaf enz moeten vastleggen want zaterdagen zijn het snelst ingenomen.

De meeste mensen zijn de dag erna vrij.

Een avond voor een feestdag?

Je zal meer op een avondfeest moeten doelen: je geloften en ja-woord geven bij een ondergaande zon kan superromantisch zijn.

De meeste mensen hebben de dag nadien vakantie.

Je hebt altijd een vrije dag na je huwelijksverjaardag.

Tip 4:Hou je van symboliek?

 Dan is misschien een datum met een speciale betekenis iets voor jullie.

De dag waarop jullie elkaar hebben leren kennen, jouw of zijn verjaardag, Valentijn, de verjaardag van een geliefde, …

Op deze manier is het voor je toekomstige makkelijk te onthouden wanneer hij  jou een boeketje bloemen mag kopen.

Ps: vertel aan je gasten ook waarom je net deze datum gekozen hebt!

 

Voor/nadelen van speciale dagen:

Valentijnsdag

Pro Dé dag van de liefde; dus superromantisch én makkelijk te onthouden.

Contra Valt ieder jaar op een andere dag, dus niet altijd rond het weekend.

Verjaardag

Pro Ook heel makkelijk te onthouden en je hebt dubbel groot feest.

Contra Je zult je trouwdag misschien niet altijd met alleen je geliefde kunnen vieren; ook je familie en vrienden zijn erbij.

Pinksteren of andere lange weekenden

Pro Jullie gasten hebben meer tijd voor de reis en ontspanning na de trouw.

Contra Sommige gasten hebben dan misschien al een weekendje weg gepland.

 

Speciale cijferreeksen

Pro 03-04-2015, 05-05-2015, 20-05-2015… bijzondere en makkelijk te onthouden data.

Contra Heel populaire data (dus het zal druk zijn bij het stadhuis) en je trouwdag valt misschien niet elk jaar even gunstig

Tip 5:Heb je een klein budget?

 Heb je een klein budget en plan je een klein huwelijk dan is het misschien eens leuk om te kijken of een “gewone dag” in de week niet leuk zou zijn.

Je kan misschien een voordeelprijs krijgen bij verschillende leveranciers omdat ze net op die dag normaal geen boekingen hebben.

Tip 6: Trouw je in het buitenland?

Hou er dan rekening mee dat het weer in het buitenland niet altijd het beste is in juli en augustus. Misschien is het dan net het regenseizoen?

Hopelijk ben je met deze tips al iets verder gekomen om jouw ideale trouwdatum te vinden.

Heb jij ook nog een leuke tip om de juiste huwelijksdatum te kiezen? Laat het mij zeker en vast weten, de toekomstige bruidsparen zullen je dankbaar zijn!

 

 

tips voor je huwelijks make up

mooie-vintage-lettering-quot-lach-is-de-beste-make-up-quot_23-2147625186

 

Wat een leuke job he, hoe ben je ertoe gekomen om dit te doen?

Eigenlijk heb ik een Marketing-diploma op zak maar ondertussen bleef de beauty-microbe maar kriebelen.  Ik heb dan de beslissing genomen in 2003 om een opleiding Schoonheidszorgen te gaan volgen, gevolgd door een opleiding Allround Make-up Artist omdat ik me nog meer wou verdiepen in Visagie.  Op vraag van de vele bruidjes die ik gemaquilleerd heb, heb ik in 2009 een cursus Hairstyling gevolgd in de Schoonheidsschool zodat ik naast de make-up ook voor een mooi feestkapsel kon zorgen.

Wat zijn al de dingen die jij voor een bruidje doet?

Naast een professionele bruidsmaquillage met het minerale make-up gamma Jane Iredale, die heel de dag/nacht mooi blijft zitten, kan ik ook voor een mooi bruidskapsel zorgen.  Heeft het bruidje dan ook een haarkam of tiara nodig, dan kan ze dit vinden op mijn webshop www.mybeautypassion.be/shop.  Ze kan er zowel juwelen vinden zoals ketting, oorbellen, armbandjes, alsook andere vele bruidsaccessoires (van europese kwaliteit) die ze nodig heeft voor op het huwelijksfeest ed.  Geniet van 20% korting op alle juwelen op onze webshop via code: JEWELS

Een nieuwe hype is wimperlifting ! Wil je als bruid een mooie open blik met mooie gekrulde eigen wimpers (geen extensions!) dan kan ze 1 week voor haar big day langskomen in mijn instituut voor een wimperlifting.  Het resultaat blijft 6 a 9 weken zitten.  Echt top!

Wil een bruidje verzorgde nageltjes hebben dan kan ze een Gelish of Gel Dip manicure reserveren en maak ik er iets moois van!

Het is ook leuk om er een girls night van te maken met haar mama, vriendinnen, schoonzus enz… Allemaal mooie nageltjes op het huwelijk!

Zeker een leuke tip voor een vrijgezellenactiviteit is een make-up workshop !! Altijd leuk om te weten welke foundation of oogschaduw ed bij je past.  Geen miskopen meer!

Dit organiseer ik ook regelmatig voor het Belgische Make-up merk ‘Les Couleurs De Noir’ dus goede tips verzekerd!

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen gewone make up en bruidsmake up?

Elke mooie make-up begint bij een verzorgde huid.  Het is belangrijk om je huid enkele maanden/weken voor je huwelijk extra goed te verzorgen. (eigenlijk altijd ? ) Daarom kan je in mijn instituut ook terecht voor een relaxerende gelaatsverzorging op maat waarbij je huid oa een dieptereiniging ondergaat en er ook gewerkt wordt op het bekomen van een mooie frisse egale teint want je moet stralen op je huwelijksdag!  3 a 4 dagen voor je huwelijk kan je alsnog een korte gelaatsverzorging boeken zodat je huid op en top is!

Bij een bruidsmake-up starten we met het aanbrengen van een verzorgende liftende ampoule van Body & Bess (Belgisch gamma op basis van frambozenpitolie) welke er voor zorgt dat je make-up heel de dag mooi blijft zitten.

Kwestie van foundation hebben we 5 verschillende soorten en wordt dit uitgebreid besproken tijdens de proefmake-up sessie.  Zo wordt bv je gelaat extra afgepoederd zodat je make-up langer blijft zitten maar ook vooral dat je op de foto’s geen glanzend gelaat zal hebben.

We gebruiken ook zoveel mogelijk waterproofproducten zodat je zeker weet dat de make-up ook jouw eventuele gelukstraantjes zal overleven.

Qua oogschaduw worden er vaak aarde-tinten gebruikt en wordt ook allemaal met jou besproken.  De bedoeling is om vooral frisse en stralende kleuren te gebruiken. Wees op je bruidsdag niet te gek met je make-up omdat je de bruidsfoto’s over 20 jaar ook nog leuk moet vinden.

Ook de lippen krijgen een extra behandeling (scrub) en extra laagjes zodat je lippenstift/gloss zo lang mogelijk blijft zitten.

De make-up wordt extra gefixeerd door 2 verschillende soorten fixatiesprays, dus no worries, de make-up blijft tot in de vroege uurtjes goed zitten! ?

Ga jij bij de bruid thuis langs of komt zij tot bij jou?

De proefsessie voor kapsel en/of make-up gaat door in mijn make-up studio te Opwijk.  Op je grote dag, kom ik aan huis (vanaf 2 personen) zodat je je niet moet verplaatsen en zo rustig aan de mooiste dag van je leven kan beginnen.

Hoe lang moeten ze in tijd voorzien op de dag zelf?

Een bruidsmake-up duurt ongeveer 40 minuten en een bruidskapsel duurt gemiddeld 60 minuten naargelang het kapsel dat gekozen werd.  Krullen duurt namelijk langer dan een ingevlochten vlecht ?

Ook de make-up van familieleden kan verzorgd worden.  Een feestmake-up neemt gemiddeld 30 minuten in beslag.

Wordt de make up in de loop van de dag nog eens bijgewerkt?

Aangezien ik extra focus leg op het fixeren van de make-up, moet de make-up in principe niet bijgewerkt worden, maar het mag altijd.

Indien het bruidje dit wenst, kan ik de bruidsmake-up op locatie omtoveren in een feestmake-up (bv smokey eyes).

Wat ik zeker aanraad is vooral de lippenstift/gloss regelmatig bij te werken, zeker na het drinken/eten.  Ik gebruik wel extra fixerende lippenstift maar om zeker te zijn dat je een optimaal resultaat hebt voor de bruidsfoto’s, is het aan te raden van de lippen snel even bij te werken.

Kunnen bruiden bij jou eens een proef makeup laten zetten? 

Een proefmake-up en/of proefkapsel wordt best 6 à 8 weken op voorhand gedaan in mijn make-up studio.

Hoe lang op voorhand moet men bij jou een dag reserveren?

Hoe sneller je dit kan vastleggen, hoe beter!

Werk jij over heel België?

Ik werk vooral in Vlaams-Brabant, maar ga ook verder indien dit gevraagd wordt (mits een kleine kilometervergoeding €0,34/km).

Wat is het leukste dat je al hebt meegemaakt?

Dat ik zowel de bruidsmake-up & bruidskapsel heb mogen verzorgen van zeer goede vriendinnen en het zelf heb kunnen ervaren dat alles tot diep in de nacht, goed bleef zitten ?

Wat me ook heel veel plezier doet, is als je achteraf een lief mailtje/kaartje krijgt om me nogmaals te bedanken met de booschap dat alles goed bleef zitten en dat ze zich zo mooi voelden dankzij mij!  Dat is voor mij de reden waarom ik dit alles doe!  Ik haal er zelf ontzettend veel voldoening uit!  I love my job!

Heb je nog verdere toekomstplannen met je zaak?

Vanaf september bieden we extra gelaatsverzorgingen aan zowel voor haar als voor hem met het gamma Decléor (100% natuurlijk gamma, sterk in huidverbetering), epilaties, microblading voor mooie gevormde wenkbrauwen, permanente make-up (1x/mnd), airbrush tanning enz

Welke tip wil je aan de bruidjes meegeven?

Om zeker eens langs te komen voor een intake-gesprek.  Het is heel belangrijk dat je de juiste info krijgt en zeker een test-sessie vastlegd.

Het is ook belangrijk dat het bruidje al ongeveer weet welke richting ze uit wil met de make-up & bruidskapsel.  Op bv Pinterest of op onze fb pagina of instagram account kan een bruidje al veel inspiratie opdoen.

Het is een echte geruststelling voor een bruidje dat ze weet dat ze van top tot teen goed verzorgd zal zijn en dat ze zal stralen op haar grote dag !

Heb je een website waar men info kan vinden? www.mybeautypassion.be

facebook: mybeautypassion2009

instagram: mua_sofiedb

Zijn er nog andere dingen die je wil vermelden?

De afspraakjes tijdig te boeken! ?

En niet te vergeten: 20% korting op bruidsjuwelen op  www.mybeautypassion.be/shop met code: JEWELS

Je eigen trouwgeloften schrijven, maar hoe?

13029f73bf9b4bdf14e250910b8883f9

 

Hoe schrijf ik nu mijn trouwgeloften?

 

We kennen allemaal die mooie filmpjes vanuit Amerika.

Een heel mooie setting, een prachtige bruid een knappe bruidegom en de ontroerende teksten en dan. Ja, dan die ooooh zo mooie geloften die ze aan elkaar doen. Menig romantisch meisje heeft er al eens een traantje bij weggepinkt.

En dan? Dan is het jouw beurt. Je hebt gekozen voor een persoonlijke ceremonie. Een ceremonie die helemaal jullie verhaal vertelt, gebracht door een ceremoniespreker die alles nog eens supermooi aan elkaar praat.

Maar dan is er dat ene stukje. Dat stukje dat niemand voor jou kan doen. Dat meest romantische stuk van de hele ceremonie.

Het stuk waarin je die romantische beloftes aan elkaar gaat maken.

Je wil graag verwoorden dat je bij elkaar wil blijven, waarom je voor elkaar gekozen hebt. Je wil geen standaard beloften want dat is zo onpersoonlijk

Je neemt een stuk papier, een pen en…. en…… tja: HOE BEGIN JE ER NU AAN?

Misschien kunnen deze tips je wel helpen:

Tip 1: maak afspraken met elkaar!

ook al is het de bedoeling dat jullie elkaars geloften niet lezen voor het huwelijk is het wel van belang een aantal dingen met elkaar af te spreken:

  • Zien jullie het beiden zitten om dit te doen?
  • Het is namelijk niet niks om op jullie belangrijke dag, vol emoties, daar vooraan voor iedereen te gaan staan, elkaar in de ogen te kijken en je geloften uit te spreken. Bespreek met elkaar waar jullie jullie wel en niet goed bij voelen.
  • Bespreek hoe lang jullie jullie geloften zien. Het is namelijk niet leuk als jouw verloofde zijn of haar geloften brengt en hier een uitgebreid verslag van gemaakt heeft en jij daar staat met maar een paar zinnetjes.
  • Maak ook de afspraak wat jullie in jullie geloften gaan zetten. Gaan jullie gewoon een aantal dingen opsommen of gaan jullie werken in een verhaal over waarom je voor elkaar gekozen hebben?

Tip 2: begin op tijd aan je geloften!

Zorg dat je een paar maanden op voorhand overdag een notieboekje bij hebt. Valt je iets te binnen wat leuk is dan schrijf je het best meteen op. Heel vaak denk je: dat is een leuk iets maar als je dan echt aan het schrijven gaat weet je het niet meer.

Tip 3: Ga terug in de tijd!

Ga in gedachten even terug naar de eerste keer dat je je partner zag. Wat ging er door jou heen? Waarom viel hij/zij op tussen al die anderen? Welke leuke dingen hebben jullie samen beleefd? Welke hindernissen hebben jullie overwonnen?

Tip 4: Waarden en normen

Wat vinden jullie belangrijk in jullie relatie. Aan welke dingen kan je partner zich al eens storen. Het hoeven geen grote dingen te zijn. Vaak zijn het de kleine dingen die belangrijk zijn in een relatie en als je daar al aan zou werken zou dit een heel groot verschil maken.

Tip 5: Maak geen gebruik van standaardzinnen of uitdrukkingen

Een gelofte met standaardzinnen komt meestal over alsof je niet wist wat je wou beloven en er maar een paar standaarddingen tegenaan gooit. Vertel wat beter wil doen in jouw relatie in je eigen woorden!

Tip 6: Maak ook een complimentje

Het is ook leuk als je in jouw geloften aan je aanstaande hem een complimentje geeft. Bijvoorbeeld: jij zorgt altijd zo goed voor mij als ik ziek ben en ik beloof jou dat ik dat vanaf nu ook voor jou ga proberen te doen.

Tip 7: Maak je geloften niet te lang

Het is niet de bedoeling dat je een hele waslijst aan geloften gaat maken. Het is de bedoeling dat je ze kan nakomen. Vergeet niet dat je deze geloften maakt in het bijzijn van jouw – en haar hele familie en/of vrienden. Ben je dan ook nog eens emotioneel dan zou het wel eens kunnen dat je niet tot aan het einde van je blaadje raakt.

Tip 10: Oefen wat je geschreven hebt hardop

Soms kan een tekst op papier heel mooi zijn maar eens je hem hardop leest valt het toch wat tegen. Oefen daarom jouw geloften een aantal keer hardop voor je ze als definitief wegbergt. Als je al eens geoefend hebt loopt het vaak ook wat vlotter op het moment zelf.

Tip 11: Schrijf je geloften op een mooi kaartje en breng het mee

Het is geen schande om je geloften af te lezen. Wat je niet mag doen is ze natuurlijk snel snel aframmelen zonder gevoel. Neem je tijd bij het lezen en plaats als je ze opschrijft hier en daar wat spatie zodat je weet dat je daar even moet stoppen en hem/haar in de ogen kan kijken. Niet alleen gaat het een stuk van je zenuwen wegnemen als je weet dat je een geschreven versie mag gebruiken en niet alles uit het hoofd moet kennen, ook is het een mooi aandenken voor later in je fotoalbum!

Tip 12: Geef aan je getuigen een copy van je geloften!

Geloof me, mocht je ze vergeten op de dag zal je mij voor deze tip eeuwig dankbaar zijn.

Verder zou ik zeggen: blijf jezelf, schrijf dingen met een lach en een traan en vooral: PROBEER TE GENIETEN VAN HET MOMENT!

 

Interview met weddingplanner Naila

18670901_1357615884333007_949065705778259927_n

Naar aanleiding van onze vorige blog: wel of geen weddingplanner spraken we met Naila: weddingplanner.

Hoi Naila,

Wat een leuke hobby heb jij of doen jij het weddingplannen in hoofdberoep?

Weddingplanner is voorlopig mijn bijberoep. Later, hoop ik dat te kunnen doen als hoofdberoep en onze naam ‘Imagine Events’ toch landbekend te maken.

Hoe ben je erbij gekomen om dit te gaan doen?

Met het organiseren van mijn eigen huwelijk, ben ik verliefd geworden op deze wereld. Mijn focus ligt op het plannen en organiseren van bruiloften, dat vind ik het meeste leuk om te doen. Vooral de miniweddings, met een kleine gastelijst maar vol details, zijn fascinerend. Maar onze waaier is breder, en andere evenementen zijn zeker welkom.

Bovendien, ben ik verpleegkundige in hoofdberoep en ik wou mensen op een andere manier gelukkig maken. Evenementen leek mij dan ideaal.

Hebben je een aantal tips voor de bruidsparen die binnenkort in het huwelijksbootje treden?

Het huwelijk is een heel belangrijk moment in het leven van een koppel, dat vraagt veel energie en inzet van beide partners. Mijn eerste tip is vooral dat de mensen er voor mekaar zijn en samen beslissingen nemen. Zelfs bij de organisatie van een huwelijk merk je dat alles veel vlotter gaat wanneer het koppel overeenkomt. Als er een feest wordt gegeven, zorg ervoor dat jullie persoonlijkheid te merken is in de kleine details van het feest.

Neem de tijd om van jullie dag te genieten en er voor je gasten te zijn. Laat je familie, je getuigen en je beste vrienden ook van deze belangrijke en speciale dag genieten zonder hen te mobiliseren. Als het budget dat permitteert, schakel een professional in en ‘be your own guest’!

Is het waar dat een weddingplanner echt alles uit handen neemt en heel duur is?

Nee, absoluut niet. De weddingplanner zal de dingen uit handen nemen die men uit handen wil geven. Geef je toch graag alles uit handen? Dat is zeker mogelijk! Maar don’t worry! Alles wordt op voorhand afgesproken en alles gebeurt uiteraard op de manier waarop de bruidskoppels het wensen.

Een Weddingplanner werkt op maat. Alles is afhankelijk van de grootte, aard en de productietijd van je evenement en natuurlijk afhankelijk van wat je uit de handen wil geven.

Bovendien, via een netwerk van contacten, kennis van leveranciers en producten en expertise probeert een weddingplanner het budget naar beneden te trekken. Voor de tijd, de stress en het geld dat je bespaart, is het inschakelen van een weddingplanner en/of ceremoniemeester de moeite waard.

Als je op de website van Imagine Events komt, vind je onze verschillende pakketten en kan je beslissen wat er best voor je situatie past.

Hoe ga jij te werk als iemand jou inroept als weddingplanner?

Er wordt eerst een vooral een intakegesprek gepland. Het is belangrijk om een profiel van het bruidskoppel te vormen. Weten wat en hoe is heel belangrijk.

Achteraf worden er verschillende vergaderingen gepland om de planning en voortgang van het evenement te bespreken.

Worden alle fakturen dan via jou betaald of hoe wordt dat geregeld?

Alle fakturen worden rechtstreeks van de leverancier naar de klant gestuurd. Ik kan de klant uiteraard hierin begeleiden. Ik zal samen met, of voor de klant zoeken naar de ideale leveranciers, offertes opvragen en er gebeurt ook een controle op de offertes en contracten die afgesloten worden. Dus de klant heeft een back-up.

Doe jij dit helemaal alleen?

Wij werken met verschillende pakketen. Als de bruid kiest voor een volledig pakket waarbij er zowel de voorbereiding als de begeleiding op de dag zelf gebeurt, dan zijn we met 2 om ons werk zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Heb je leuke anekdotes?

Bij het huwelijk van mijn beste vriendin zou ik normaal ceremoniemeester moeten zijn, maar gezien ik gevraagd ben als bruidsmeisje is dit onmogelijk te combineren. Ik heb dan wel het draaiboek gemaakt voor de persoon die door haar aangesteld is als ceremoniemeester. Dit is ook een vriend van het koppel, en van mij. Die persoon in kwestie is enorm zenuwachtig, door het gebrek aan ervaring. Dankzij mijn draaiboek kan hij toch professioneel handelen. Komend weekend is het huwelijk, dus voor mezelf is het ook spannend om dit uit handen te geven. Ik hou u zeker op de hoogte van het verloop!

 Wat gebeurt er als je ziek valt de dag van een huwelijk?

Imagine Events heeft partners. Er zal dus een vervangster worden geregeld als de situatie echt niet toelaat dat ik kom opdagen.

De vervangerster wordt op de hoogte gebracht van alle afspraken en krijgt een draaiboek zodat zij niks zal missen.

Ik wil graag in het buitenland trouwen, doe jij dit ook?

Momenteel enkel in Brazilië. Binnenkort zal ik ook samenwerkingsrelaties opbouwen met leveranciers in het Zuiden van Europa.

Hoe lang op voorhand moeten mensen jou boeken?

Liefst 1 jaar op voorhand afhankelijk van de grootte van het evenement.

Kies je enkel voor begeleiding op de dag zelf (ceremoniemeester) kan je mij boeken tot 3 maanden op voorhand.

Tot hoe laat blijf jij op ons feest?

Als weddingplanner tot het feest gedaan is.

Als ceremoniemeester totdat het avondfeest begint. Wens je dat ik langer blijf, dan wordt het per uur aangerekend.

Wat moeten wij voor een weddingplanner voorzien gedurende de feest?

Enkel niet alcoholische dranken.

Indien er een plaats beschikbaar is voor onze eerstehulpkoffer, is het heel handig.

Heb je een website?

Ja. Het is

www.nailanobre.be

Dank je Naila voor dit leuke interview. Hopelijk weten nu meer mensen wat een weddingplanner zoal doet en kunnen ze de overweging maken of dit voor hen nuttig zou zijn.

 

 

 

wel of geen weddingplanner?

weddingebookcovWEB

Een weddingplanner? Neen joh! Das veel te duur! zo een hap uit je budget!

Verschillende malen hebben wij al van koppels gehoord: een weddingplanner en ceremoniemeester is iets dat vanuit Amerika komt overwaaien en wat overbodig is. Een huwelijk kan je best zelf ook plannen Of: vroeger werd er ook geen gebruik gemaakt van een weddingplanner of ceremoniemeester.

 Het was inderdaad wel zo dat men vroeger geen ceremoniemeesters had die gespecialiseerd waren in huwelijken. Meestal werd de taak van ceremoniemeester uitgevoerd door een goede vriend van de familie.

 “in den ouwe tijd” zoals wij dat graag zeggen waren de gezinnen zo groot dat iedereen wel ettelijke malen een huwelijk had meegemaakt en ook wel min of meer wist hoe het allemaal hoorde te lopen.

“in deze tijd” zijn de gezinnen veel kleiner en maken de mensen dus veel minder huwelijken mee. Hierdoor vergeet men weleens hoe het eigenlijk hoort, wat er allemaal bij komt kijken en hoe je het nu juist aanpakt. Daarbovenop komt dat doordat de gezinnen kleiner en kleiner worden, het vinden van een ceremoniemeester in de familie meestal betekent dat het om dichte familie gaat en wees nu eerlijk: jullie willen toch ook dat iedereen van jullie naaste familie van jullie dag kan genieten ipv zich zorgen te moeten maken dat iedereen op het juiste moment op de juiste plaats is?

Dat is dan ook de reden waarom meer en meer mensen een ceremoniemeester inhuren voor de dag van hun huwelijk.

Verder komt er bij het organiseren van een huwelijk heel wat kijken.

Vroeger kon mama, die meestal thuis was, nog heel goed meehelpen bij de organisatie en had met nog redelijk wat broers of zussen rondlopen die ook elk hun steentje bij droegen.

Op dit moment leven we echter in een maatschappij waarin bijna iedereen met 2 moet gaan werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en waarin we buiten ons werk nog vele andere verplichtingen hebben. Wanneer we dan nog een huwelijk moeten organiseren zorgt dit voor extra druk op onze sociale relaties als ook op onze relatie met onze partner.

De hulp van een weddingplanner is dus al lang niet meer een overbodige luxe die komt overwaaien vanuit Amerika.

Een weddingplanner hoeft ook niet alles op zich te nemen van jouw huwelijk, dat jij zo graag zelf zou willen organiseren.

Een weddingplanner kan ook een hulplijn zijn op momenten dat je het even niet meer ziet zitten, op momenten dat het toch net dat ietsje teveel wordt of op momenten dat je creativiteit je in de steek laat.

In onze volgende blog gaan we eens bekijken wat men allemaal wanneer moet geregeld wordt voor een huwelijk en dan kan je ook eens nagaan of je dit allemaal zelf ziet zitten.

Denk jij dat je alles wel best zelf kan of dat je voldoende mensen rondom jou hebt om dit allemaal te doen? Dan kan een ceremoniemeester wel eens van pas komen op de dag zelf.

Eindelijk jouw dag! Nu hoor jij te genieten!!!!!!

Toch moeten er achter de schermen nog heel wat dingen bekeken en gecontroleerd worden wil alles gaan verlopen zoals het moet.

Je kan hiervoor een persoon van de familie of van vrienden gaan aanspreken maar wees er jezelf dan van bewust dat die persoon van het feest niet gaat kunnen genieten.

Hier komt een ceremoniemeester dus eigenlijk heel goed van pas.

Hij/zij zal ervoor zorgen dat jouw draaiboek strikt wordt opgevolgd, dat de leveranciers goed ontvangen worden, dat je je bruidsboeket niet ergens laat liggen, dat je niet te laat komt op het gemeentehuis, dat jouw suite mooi in de juiste volgorde staat en nog zo veel meer.

Een ceremoniemeester is jouw beste vriend van die dag, buiten jouw bruidegom gerekend natuurlijk. Hij loopt aan je zijde en regelt achter jouw rug, meestal zonder dat jij dat in het oog hebt, de dingen die verkeerd lopen. Hij neemt jouw telefoontjes aan, zorgt dat de enveloppedoos regelmatig geledigd en naar de kluis verplaatst wordt, verplaatst bloemstukjes van je ceremonieplaats naar je feestzaal…….

Ook wanneer mama en papa niet meer samen zijn en ze beloofd hebben om zich te gedragen maar door de invloed van alcohol het toch een beetje dreigt uit de hand te lopen zal hij/zij ongezien even de mensen eraan herinneren waarom ze deze dag zo speciaal moeten maken.

En dan na het huwelijk:

 Jouw dag is super verlopen, alles was naar wens maar ook nu moeten er nog een aantal dingen geregeld worden:

Versieringen die door jou aangebracht zijn in de zaal moeten meestal nog verwijderd worden de avond zelf. Bekijk samen met een aantal mensen wie dit voor zijn rekening wil nemen. Het is helemaal geen mooie afsluiter als bruid en bruidegom de zaal nog aan het opruimen zijn terwijl alle gasten al vertrokken zijn naar huis.

Welke rekeningen moeten er nu betaald worden en binnen welke tijdsspanne? Je wil al helemaal niet thuiskomen van huwelijksreis en een brievenbus vol aanmaningen aantreffen.

Neem contact op met je fotograaf en bekijk samen met hem wanneer jouw foto’s klaar zullen zijn.

Stuur je bedankjes op naar alle vrienden en familie die je graag wil bedanken.

En ten slotte: maak een financieel eindverslag. Op deze manier heb je een duidelijk overzicht wat jouw huwelijk jou heeft gekost en waar je toch net dat beetje uit de bocht bent gegaan en wat je de komende maanden aan centjes extra zal moeten voorzien.

Zijn er mensen die dingen vergeten zijn in de zaal? Neem contact met hen op en bekijk waar en wanneer ze die zullen kunnen komen halen.

Zoals jullie zien heb ik hier ……. Min. gesproken over de verschillende taken die er moeten gebeuren voor het organiseren van een huwelijk.

Je kan je dan ook best voorstellen dat, als deze taken door 1 koppel alleen gedaan moeten worden dit geen feest is maar een heel traject van bloed, zweet en tranen.

Als je veel familie of vrienden hebt is het een stuk makkelijker om de taken te verdelen maar dan nog moet er iemand zijn die de touwtjes in handen neemt, alles mooi verdeelt en ook kijkt of alles mooi op tijd klaar is.

De bedoeling van een huwelijk is toch dat jij en je bruidegom kunnen genieten van een onvergetelijke dag en niet dat jullie al half op scheiden staan nog voor die dag aanbreekt.

Hierbij kan een weddingplanner jou dus altijd helpen. In welke mate jij dat wil, op welk moment jij er nood aan hebt, dit alles op maat.

Daarom ook dat een weddingplanner op voorhand geen standaardprijzen kan geven. Hij/zij gaat samen met jou bekijken wat jij van hem verwacht en waar je van droomt.

Een weddingplanner kost ook niet alleen geld, hij kan je ook voordelen geven door de verschillende connecties die hij heeft waardoor je een groot deel van zijn gage terug kan verdienen.

En is alles heel mooi geregeld en uitgewerkt? Dan is het van belang dat het ook de dag zelf loopt zoals jullie het wensen. Je wil zeker en vast niet de stress hebben van een leverancier die niet komt opdagen, een openingsdans die niet de juiste blijkt te zijn of een cateraar die zijn werk maar half kan doen omdat de voorzieningen in de zaal niet voldoende blijken te zijn.

Op jouw allermooiste dag is het geen extra luxe om op dat moment net die persoon naast je te hebben die dat allemaal voor jou regelt zodat jij pas achteraf te weten komt wat er mis is gegaan.

Er samen later bij een glaasje wijn om lachen is nog altijd leuker dan een huilende bruid en een brullende telefonerende bruidegom de dag zelf.

Wel of geen weddingplanner?Misschien toch eens over nadenken?

lees ook het interview met Weddingplanner Naila hier verder in de blog.

 

 

 

 

live muziek op je ceremonie met “De Weddingsingers”

640_12914957159370431

Een tijdje geleden hadden we het hier al in onze blog over live muziek tijdens je ceremonie.

Een zangeres die jullie nummers zingt bij het binnenkomen, het ondertekenen van de acte …

Ja, het heeft net dat extraatje meer.

Verschillende vragen hieromtrent kreeg ik dus besloot ik op pad te gaan en eens te informeren bij mensen die er helemaal in staan:

Zo kwam ik uit bij Janine en Lisette:  the weddingsingers

Zij maken met hun beide stemmen jouw ceremonie tot een onvergetelijk moment.

Natuurlijk wou ik daar meer van weten.

 

Hoi Janine en Lisette,

Wat een leuke hobby hebben jullie of doen jullie het als hoofdberoep?

Wij zijn professionele zangeressen. Zijn geschoold en brengen ruim 20 jaar ervaring als uitvoerend zangeres mee.

 Hoe zijn jullie erbij gekomen om te gaan zingen?

We zijn zussen en al vanaf onze tienerjaren zingen we samen. Vroeger zongen we in een succesvolle reggae band. Na onze studies (resp. conservatorium en universiteit) zijn we weer samen gaan zingen.

 Was er een speciale aanleiding waardoor jullie op huwelijken zijn gaan zingen?

In 2002 zijn we officieel gestart als The Weddingsingers. Nadat Janine wel eens voor een collega moest invallen en tijdens de huwelijksceremonie van Lisette zong leek het ons een mooie gelegenheid om weer samen op te treden. Muziek versterkt de emotie en zorgt voor een blijvende herinnering, niet alleen voor het bruidspaar maar ook voor hun gasten. Iedereen zal zich een ceremonie waar live muziek aanwezig was herinneren. En wanneer je de liedjes die gezongen of gespeeld zijn later weer terug hoort, zul je altijd weer aan je huwelijksdag terugdenken.

 Hebben jullie tips voor de bruidsparen die graag livemuziek hebben op hun huwelijk?

Vaak zijn er tantes, nichtjes, vrienden die wel evenwillen zingen tijdens de ceremonie. Dat is heel lief, maar heeft die persoon ook de juiste apparatuur en is diegene niet te zenuwachtig op het moment suprème?

Ga een overeenkomst aan met een professional. Iemand die weet hoe een ceremonie is opgebouwd. Een professional met goede algemene voorwaarden bijvoorbeeld garantie voor gelijkwaardige vervanging wanneer de vocalist op je trouwdag geen stem meer heeft, of wanneer jullie door droevige omstandigheden de huwelijksdag moeten cancelen.

Kunnen jullie alle nummers aan?

Wij zijn geschoold in lichte muzieken daarbinnen kunnen wij alle stijlen aan: jazz, pop, musical, Nederlandstalig. Wanneer een bruidspaar ons vraagt om een klassieke aria te zingen, verwijzen we hen graag door naar klassiek geschoolde collegas. Wanneer we denken een bepaalde song niet te kunnen zingen, zullen we dit altijd communiceren met het bruidspaar (bij voorkeur tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek). En zullen dan helpen met zoeken naar een alternatief.

Is er een evolutie van de nummers die vroeger werden gevraagd tegenover nu?

Nee eigenlijk niet. Wanneer een bepaalde song in de hitlijsten staat, kan het zijn dat we zon liedje vaker moeten zingen dan andere songs. Maar het valt ons op dat bruidsparen juist graag liedjes kiezen die niet door iedereen gekozen worden. Bij The Weddingsingers kiezen de bruidsparen zelf de liedjes. Want die persoonlijke touch zorgt voor nog meer emotie.

Wat is het leukste nummer dat jullie al gebracht hebben op een huwelijk?

Een van onze lievelingssongs is Luckyvan Jason Mraz & Colby Caillat. Maar we hebben bijvoorbeeld ook eens een bruidspaar zingend de ceremonie zaal zien verlaten op Youre the one that I wantuit Grease

Zijn de liedjes die jullie brengen covers of een eigen bewerking?

Wij maken bewust gebruik van orkestbanden om de originele versie van het lied in de basis te behouden. Wij maken er dan wel een twee-stemmig zangarrangement van. Maar het is ook mogelijk om ons te laten begeleiden door piano of gitaar. In dat geval is het altijd een bewerking van het origineel.

Hoe worden jullie begeleid?

90% van onze optredens doen we met orkestbanden 10% met gitaar- of pianobegeleiding.

Met hoeveel zijn jullie in totaal?

2 zangeressen (evt. aangevuld met een begeleider)

(vanzelfsprekend hebben wij gelijkwaardige vervangers in geval van ziekte)

Hoeveel nummers heeft zo een koppeltje nodig?

Bij een burgerlijke huwelijksvoltrekking zingen wij 4 songs. Bij binnenkomst van het bruidspaar (of de bruid met haar vader), vlak voor- of net na het ja-woord, tijdens het ondertekenen van de huwelijksakte en bij het verlaten van de zaal.

Bij een kerkelijke huwelijksceremonie zingen we tussen 6 en 8 songs.

Hebben jullie leuke anekdotes?

Ooit zongen we voor een bruidspaar op een groot landgoed in het oosten van Nederland. Het weer was niet echt heel erg mooi. Maar het bruidspaar wilde graag buiten trouwen. We hadden net onze geluidsset uitgepakt (om binnen op te bouwen) toen besloten werd door de ceremoniemeester dat er toch buiten getrouwd ging worden. Wij mochten toen met onze auto (en spullen) dwars over het gras van het park van de locatie racen, om alles op tijd klaar te hebben staan. Het bruidspaar kwam daar vervolgens met een helikopter aan.

Is livemuziek enkel voor mensen met een groot budget?

Nee, zeker niet. Wij houden onze prijs bewust zo laag mogelijk omdat wij iedereen een muzikale ceremonie toewensen. Vanaf 495,- euro zingen wij 4 songs. (let wel: wij zijn niet slechts 4 liedjes per ceremonie bezig, soms denken stellen dat, maar we hebben een heel voorbereidingstraject, aanschaf van orkestbanden, repetitietijd, gebruik geluidsinstallatie, reistijd etc wat allemaal bij de prijs inbegrepen is).

Hebben jullie al in speciale settings gezongen?

Alweer enkele jaren geleden gingen we in de zomer met een bruidspaar mee naar Oostenrijk. Hun ceremonie vond plaats in het kerkje bovenop de bergtop van het dorp. Maar we komen vaak op mooie locaties zoals Kastelen en Landgoederen. (ook in België)

Wat gebeurt er als iemand van jullie ziek valt de dag van een huwelijk?

In ons 15-jarig bestaan is dat nog nooit voorgekomen. Wel hebben we allebei met een vervangster gewerkt toen we hoogzwanger of net bevallen waren.

We hebben in ons professionele netwerk hele goede collega zangeressen op wie we dan een beroep doen.

Kan livemuziek op elke locatie of welke voorzieningen moeten er gebeuren?

Wij nemen zelf alle apparatuur mee. Het is zelfs mogelijk om zonder stroom op te treden, bijvoorbeeld in een bos op op het strand. We hebben namelijk ook een geluidsinstallatie die draadloos werkt.

Het is wel verstandig om op je trouwlocatie na te vragen of het toegestaan is om live muziek te boeken tijdens jullie ceremonie.

Als een locatie bijvoorbeeld ook een vergaderlocatie is, kan het zijn dat de uitbater dat niet wil ivm geluidsoverlast.

Wij hebben nog nooit meegemaakt dat het op een locatie niet kon.

Hoe lang op voorhand moeten mensen jullie boeken?

Bij de voorbereidingen van de huwelijksdag worden eerst grote zaken geregeld: de locatie, de DJ of feestband, de jurk, de catering. Etc. Meestal boeken bruidsparen ons aan het eind van die keten. Vooral ook als ze weten dat ze uitkomen met hun budget. Maar er zijn ook bruidsparen die ons een jaar (of langer) van tevoren al vastleggen. Zo hebben wij op dit moment al boekingen staan voor 2019.

Worden jullie soms ook nog gevraagd voor tijdens de receptie of het avondfeest?

Ja heel vaak en tot een jaar geleden zeiden we dan dat we dat niet deden. Onze specialisatie is de ceremonie. Maar sinds vorig jaar bieden we ook muziek aan tijdens het aansnijden van de taart (en de borrel erna).

We willen graag service op maat bieden, dus wanneer een bruidspaar speciale wensen heeft die we niet standaard aanbieden, is het altijd mogelijk om te vragen wat we voor hen kunnen betekenen. Zo zongen we pas geleden ook nog, naast de ceremonie, helemaal aan het eind van de trouwdag na een 7 gangen-diner een dansset in bigbandstyle.

Hebben jullie een website?

Zonder website zouden we de trouwbranche niet meer kunnen bedienen.

Ja! Natuurlijk. En ook al vanaf 2002 (toen waren wij de enige ceremonie zangeressen).

www.weddingsingers.nl

Waar kan men muziek van jullie beluisteren?

Op onze website hebben we videos met muziek van ons.

http://www.weddingsingers.nl/video.html

 

En op SoundCloud en YouTube staan ook diverse audio en video opnames:

https://soundcloud.com/janine-vos-1/sets/the-weddingsingers-nl-ceremony-songs

https://www.youtube.com/channel/UCboY8dqqpKZOvNguTOoic8w

 Alvast dank Janine en Lisette voor jullie info en wij wensen jullie nog veel zanggenot.