Maak van je huwelijk een unicum

Trouwen,

in tegenstelling tot vroeger, waar men zijn handtekening zette op het gemeentehuis, gevolgd door een gelofte in de kerkelijk feesten, willen koppeltjes de dag van vandaag hun huwelijk meer en meer personaliseren.

Heel vaak wordt het kerkelijk gebeuren vervangen door een ceremonie en is de standaard inrichting van de zaal net niet persoonlijk genoeg waardoor men besluit een decorateur in te schakelen.

Maar, men wil nog meer. Een huwelijk moet uitstralen hoe het koppel is en waarvoor ze staan.

Hoe kan je nu net nog die extra touch aan je huwelijk geven?

Wel, hierbij een aantal ideetjes:

  • Ga eens voor een ceremonie op een unieke locatie:

 

Naast een persoonlijke ceremonie en een persoonlijke aankleding ervan kan je je van de anderen onderscheiden door creatief te zijn met de locatie.

Zijn jullie mensen die houden van zon, zee en strand? Waarom dan niet een ceremonie op het strand?

Zijn jullie dan weer meer natuurmensen? Misschien is een ceremonie in het bos dan wel iets?

Echte Belgen en dus fan van een heerlijk biertje? Een ceremonie in een brouwerij, afgesloten met een lekkere pint kan net dat ietsje specialer zijn.

Magical weddings gaat vanaf volgend jaar in zee met een aantal locaties die uniek zijn, hou de site in de gaten!

  • Start de avond met een cocktail die steevast printerest haalt

 

Wat dacht je van:

  • De suikerspin cocktail

 

Plaats een stukje suikerspin en een glas, voeg een scheutje St. Germain toe en vul aan met Champagne.

  • De marshmallow cocktail

 

Plaats de marshmallow in een kleine pan, en bak hem tot hij bruin is: +/- 1-2 minuten.

Dop je cocktailglas in chocolade en crackerkruimels.

Vul je cocktailshaker met ijs, doe er wodka en bailey’s in en schud krachtig.

Plaats 2/3 ijsklontjes in je glas, overgiet ze met het wodka mengsel, vul aan met melk en plaats de marshmallow erbovenop.

  • Prosecco sorbet cocktail

 

Doe een bolletje citroen sorbet samen met een bolletje bloedappelsien sorbet in een glas.

Vul aan met een paar muntblaadjes en prosecco.

….

  • Ga voor een unieke eycacher in je zaal en creer een wauw gevoel.

 

Kim Kardashian en Kanye West zetten in 2014 de trend van bloemenwanden die iedereen nu opvolgt.

Probeer zelf eens iets origineler te zijn en kies voor:

  • Een bloemenkroonluchter

 

 Niet zo fan van bloemen? Wat dacht je dan van

  • reuze ledballonnen waarbij je ’s avonds maar op de afstandsbediening hoeft te drukken waardoor deze meteen de sfeer zetten met hun unieke verlichting.

Bij Magical Weddings kan je deze alvast bestellen..

  • Eens een andere give away dan de standaard kadootjes?

 

Hoe vaak stond jij op een bruiloft aan het eind van het feest met een gepersonaliseerde flesopener of balpen in je hand? Juist, waarschijnlijk té vaak.

Zou het niet leuk zijn dat jouw gasten echt met een aandenken naar huis kunnen gaan dat ze nog nooit gehad hebben?

Misschien is dit dan wel een leuk ideetje voor jouw give away:

Een foto van de gasten zelf op een door jullie gepersonaliseerd kaartje.

Laat een gepersonaliseerd bedankkaartje maken waar ruimte op voorzien wordt voor een foto, gemaakt tijdens het huwelijk, van jouw gasten.

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Je kan een aantal polaroids zetten waarmee de gasten een foto kunnen maken van elkaar tijdens het feestgebeuren.

Deze foto wordt dan op het kaartje gekleefd en mag meegenomen worden.

Je kan typetjes inhuren die op een ludieke manier, op het moment dat het feest ten volle aan de gang is, foto’s maken van jullie feestende gasten.

Zij printen de foto’s ook meteen uit en kleven ze op de door jullie gemaakte kaartjes.

Bij het afscheid nemen worden deze dan aan hen overhandigd.

Meteen beschik je over een persoonlijk bedankje en leuk aandenken aan jouw feest.

 

Gekke fotografen Jacques en Jacqueline kan je boeken bij Lady Hill: Jacques komt met zijn vogelhuisje met ingebouwde camera langs en laat iedereen lachen naar het vogeltje. Jacqueline heeft dan weer de nodige attributen bij zodat iedereen stijlvol op de foto verschijnt.

  • Zorg eens voor een unieke tijdinvulling

 

 Daar zit de suite dan, de tijd dodend aan tafel, wachtend om zich naar de receptie te begeven. Plots stapt er een man met bivakmuts de ruimte binnen.

De muziek start en de gasten worden ontvoerd door de italiaanse mafia.

Ze krijgen 60 minuten de tijd om te ontsnappen. Lukt het hen?

Houdt jouw familie ook van deze uitdagingen? Ga dan eens op zoek naar een mobile escape room.

 

Heb je na dit alles inspiratie gekregen en wil je deze met ons delen? Aarzel niet om ze met ons te delen!

 

 

 

 

 

 

 

 

9 vragen die je jezelf moet stellen om de, voor jou, geschikte ceremoniespreker te vinden.

 

Ben je op zoek naar een ceremoniespreker maar weet je niet waar je moet op letten bij je keuze?

Deze 9 vragen helpen je al een eind op weg!

1. Wat is je budget?

  • Zit alles wat je wenst ook in de prijs inbegrepen?
  • Mag je nog extra vragen per mail stellen?
  • Komen er nog verplaatsingskosten bij?
  • Op hoeveel gesprekken kan je rekenen?
  • Hoeveel bedraagt het budget dat je aan een ceremoniespreker kan en wil spenderen?

2. Hoe wil jij de ceremonie invullen? 

  • Bepaal eerst even voor jezelf wat jouw verwachtingen zijn.
  • standaardteksten en gedichten of jullie verhaal?
  • Een verhaal gebouwd op info van jullie of ook op info van familie en vrienden?
  • Mensen die een gedicht komen voorlezen of mensen die iets persoonlijks naar jullie toe brengen?
  • Heb je contactpersonen die misschien wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van hun tekst en indien ja, wil de spreker hen hierbij helpen?
  • Een standaard volgorde of een door jullie samengestelde volgorde?

3. Een ceremonie in het dialect of AN ?

  • Mag jouw spreker een dialect, “hollands” of AN spreken?

4. Wens je nog andere dingen buiten een spreker?

  • Misschien heeft de spreker voor jou wel een aantal voordeelpakketten?

5. Mag de spreker meerdere ceremonies per dag staan hebben? 

  • Misschien denk je nu: dat maakt mij niet uit, maar bedenk wel dat, als je een ceremoniespreker kiest, die meerdere ceremonies per dag doet, je je aan het opgegeven uur moet houden. Voor vele van deze sprekers lukt het niet om met het uur van de ceremonie te schuiven mocht dit later eventueel beter voor jullie of de zaal uitkomen.

6. Voel je je goed bij de ceremoniespreker?

  • Hij/zij gaat namelijk jullie verhaal vertellen en komt dan ook veel over jullie te weten.

7. Een ceremonie afgelezen of eentje spontaan verteld zonder constant op het blad te kijken?

8. Worden er kinderen en/of dieren gebruikt bij de ceremonie?

  • Laat hen, in dit geval, ook even met hem/haar kennismaken en kijk of zij zich bij de persoon goed voelen.

9. Heb je verschillende sprekers gezien?                                                                                           

  • Neem geen genoegen met de eerste de beste spreker maar maak met een aantal van hen een kennismakingsgesprek. Je kiest je zaal toch ook niet zonder deze met andere te vergelijken?  

 

Hoe vind je een ceremoniespreker die bij jou past?

 

Tijdens vele kennismakingsgesprekken krijg ik te horen: in België zijn er niet veel ceremoniespreker.

Toch zijn ze er en… ze zijn met velen.

Hoe maak je dan de juiste keuze als je tussen de bomen het bos niet meer ziet?

Ga je gewoon voor de duurste omdat je van mening bent: kwaliteit moet betaald worden dus ,als ik voor de duurste ga, moet ze ook gewoon de beste zijn?

Ga je voor de goedkoopste want vind je de prijzen van de anderen wel enorm hoog voor “maar 1 uurtje spreken op een huwelijk?”.

Tja, een moeilijke keuze en spijtig genoeg gaan deze stellingen niet altijd op

  1. het is niet altijd zo dat als je voor de duurste gaat je daarom zeker kan zijn dat het ook helemaal is zoals jij verwacht.
  2. Het gaat hier niet om zomaar “1 uurtje praten” maar wel om het luisteren naar de verschillende verhalen van familie, vrienden, collega’s, buren enz… hier steek je dus, als je het echt goed wil doen, behoorlijk wat tijd in. Je maakt voor elk type van contactpersoon een aangepaste vragenlijst, je verwerkt hun antwoordjes tot 1 mooi verhaal, je helpt hen bij het schrijven van een tekst mochten ze dit graag willen brengen en zo veel meer. Wanneer ik een ceremonie schrijf ben ik er toch, afhankelijk van het aantal contactpersonen dat ik door krijg, ongeveer een 20 uur mee bezig. Gaat de spreker die het heel goedkoop doet dit ook voor jou doen?

Maar hoe kies je dan een, voor jou, geschikte ceremoniespreker?

Allereerst wil ik meegeven: het gaat om een belangrijk moment op jullie huwelijk dus doe het niet snel snel maar neem er je tijd voor!

Ga eens rustig samenzitten en overloop volgende dingen:

Hoe zien jullie een ceremonie?

Willen jullie dat er tijdens deze ceremonie standaard teksten of gedichten worden gelezen of verkiezen jullie meer een verhaal dat enkel en alleen over jullie gaat?

Is het de bedoeling dat er andere mensen ook iets mogen zeggen? Heb je graag dat die mensen geholpen worden bij het eventueel schrijven van die tekst?

Willen jullie dat de verhalen bij zo veel mogelijk mensen uit jullie familie-, vrienden- en kennissenkring komen of zijn jullie al tevreden met een ceremoniespreker die een maximum aantal contacten aangeeft?

Willen jullie een spreker die de tekst leest of hebben jullie graag iemand die jullie meeneemt in het verhaal en het vanuit zijn hart vertelt?

…..

Eens je hier samen uit bent kan je op zoek gaan.  Bekijk de verschillende websites. Welke spreekt je het meeste aan? lees hoe ze te werk gaan, hoe ze zichzelf voorstellen enz.

Heb je een aantal sprekers gevonden die in de smaak vallen?

Maak hen een mailtje en stel hen de vragen ivm de dingen hierboven en bekijk welke spreker het beste bij jullie zou passen.

Maak tijd om met hem/haar een kennismakingsgesprek te hebben. Kijk of je je goed voelt bij hem/haar. Kunnen jullie vlot praten? Hebben jullie een klik ..

En dan… kijk of de prijs voor jou een eerlijke prijs is volgens wat ze allemaal voor jullie doet.

Tot nu toe kan iedereen zich als ceremoniespreker op de markt gooien dus is het aan jullie om uit te zoeken wie er kwaliteit levert en wie niet.

Ook ik heb mijn bepaalde manier van werken en visie op hoe een ceremonie moet zijn.

Onlangs kwam ik in contact met Nele van mint & memories. Tot mijn groot genoegen bleek dat wij een beetje dezelfde ideeën en opvattingen hadden over het opmaken van een ceremonie. Wil je meer over haar weten dan kan je even hier verder klikken: https://mintandmemories.be/

Al snel besloten we om samen te gaan werken aan een label  dat herkenbaar is voor de mensen.

Dit label zou dan het symbool zijn voor:

-sprekers uit België

-sprekers die een ceremonie maken zonder standaard teksten of gedichten

-sprekers die dezelfde prijs vragen. Een prijs die zij eerlijk vinden voor het werk dat ze er in steken maar die ook betaalbaar is voor de klanten: een verantwoorde prijs.

-sprekers die met dezelfde betalingsvoorwaarden en contracten werken. Contracten die nagekeken zijn door een advocaat zodat zowel de rechten van de klant als de spreker gewaarborgd blijven.

En natuurlijk zullen er mensen zijn die toch liever een andere soort van ceremonie wensen.

Ik hoop dat ons voorbeeld dan ook gaat werken voor sprekers die die andere manieren dan weer aanbieden.

Op deze wordt de zoektocht voor koppeltjes een stuk makkelijker: ze moeten maar op zoek gaan naar het label dat het beste bij hun verwachtingen past en op de site hiervan een spreker zoeken bij hen in de buurt.

Laat ons hopen dat op deze manier ceremoniesprekers elkaar niet meer als concurrentie gaan zien maar als collega’s. Collega’s die samen tot doel hebben de mensen een ceremonie te bezorgen binnen de waarden en normen van hun label.

Alleen op deze manier kunnen we koppels kwaliteit aan een betaalbare prijs  aanbieden.

Wil je graag meer lezen over ceremonies en hoe ze ontstonden en wat de meerwaarde ervan kan zijn op jouw huwelijk?

Lees dan hier de blog die Nele schreef en neem ondertussen ook eens een kijkje op haar site, het is de moeite waard!

https://mintandmemories.be/ceremoniespreker-belgie-waarom-vlaamse-stellen-steeds-meer-kiezen-ceremoniespreker-eigen-bodem/

 

Een originele tafeldeling, hoe begin je er aan?

20170506_125946

Hoe leuk is het om iets bijzonders te maken van je tafelindeling?

Maar hoe maak je iets origineels?

Hoe zorg je dat je niet “standaard overkomt?”

Misschien helpen deze ideetjes een beetje op weg:

Idee1.  reuze ballonnen die ’s avonds licht geven

geef elke tafel een kleur die je in ballonnen terugvind aan de tafels.

Wanneer je ’s avonds het ledlicht in de ballonnen aansteekt heb je nog sfeerverlichting bij inbegrepen.

Wedden dat je een wauw krijgt van je gasten?

20160910-DSC_0593

Idee 2. Laat je gasten het zelf uitzoeken

Laat je gasten even puzzelen voor ze aan tafel maken. Je kan dit doen door  bijvoorbeeld een mooie ‘routekaart’ te maken van lijnen, een sudokupuzzel, een kruiswoordraadsel….. hoe origineler, hoe beter natuurlijk!

15158945367981893035521

Idee 3. speelkaarten

Ongeluk in het spel, gelukkig in de liefde?

Maak gebruik van speelkaarten om je gasten te laten weten waar ze mogen plaatsnemen voor het diner.

Maak een harten-tafel, een klaver-tafel et cetera en de koning en koningin mogen natuurlijk aan het hoofd van de tafel zitten.

Extra touch: leg op elke tafel een compleet pakje kaarten. Leuk als trouwdecoratie en zo vermaken je gasten zich zeker, ook wanneer het eten nog even op zich laat wachten.

15158945827111394769

 

Idee 4. negatiefrolletjes

Maak gebruik van de kleuren van het rolletje of misschien wel van het ISO-nummer om aan te geven welke gast bij welke tafel aan mag schuiven.

15158946146221586494528

 

Tip 5. Buttons

Maak voor elke gast een button met zijn of haar naam en gebruik de achtergrondkleur of de kleur van de letters om aan te geven bij welke tafel de betreffende gast hoor.

Extra touch: gebruik zowel de achtergrond- als de letterkleur en laat je gasten halverwege het diner van tafels wisselen (amuse en voorgerecht aan de rode tafel, hoofdgerecht en dessert aan de gele tafel).

15158946397991515854875

 

Tip 6. Voor de avonturiers: Een Kompas

Geef elke gast een eigen kompas en zet met stift een streepje welke richting hun tafel op is (noordwest, zuidoost, etc).

 1515894662260332855418

Tip 7.Eetbare tafelschikking

Bij een chocolaterie kun je op plakjes van chocolade de namen van je gasten laten schrijven. Elke gast vindt bij zijn of haar bord een lekker zoet voorafje!

Het hoeft natuurlijk niet chocolade te zijn, je kan dit ook met marsepein, koekjes, pasta…..wees creatief!

chocotrouwsandy_kris4_7

Heb jij nog leuke ideetjes of heb jij op een originele manier je tafelindeling gemaakt?

Laat het mij weten, misschien is het een leuke tip voor andere koppeltjes.

 

 

 

 

 

 

Met deze tips zou je haast wensen dat het regent op je huwelijksdag!

Iedereen hoopt natuurlijk dat op zijn trouwdag de zon zal stralen maar als we eerlijk zijn dan moeten we toegeven dat de kans dat de zon schijnt of dat het regent op je huwelijksdag ½ is.

Beter dan ervan uit te gaan dat het goed weer zal zijn is erop voorbereid zijn dat het ook wel eens kan gaan regenen.

Wanneer je op regen voorbereid bent dan zal dit al een hoop stress wegnemen en kom je al zeker niet voor onaangename verrassingen te staan.

Probeer het slechte weer niet hardnekkig buiten te sluiten, maar zie het romantische potentieel van regenbuien in.

Bij elk nadeel hoort zeker en vast een voordeel denk bijvoorbeeld eens aan:

Je droomde van een mooie receptie buiten?

Een locatie met grote ramen of -ideaal- een plastieken tent geven je een gezellig cocoon gevoel en leuke optische spelingen in geval van regen.

regen-huwelijk1

2.  Bang dat je kapsel niet meer om aan te zien zal zijn na een regenbui?

Gelukkig bestaan er ook mooie coupes die juist om natte, verfrommelde lokken vragen. Speels, handig én ultra sexy. Laat je inspireren!

Knipsel2

3. Wat met de foto’s?

Boek een fotograaf die met pijpenstelen om kan gaan en geniet achteraf van je originele huwelijksbeelden.

Zo kun je geweldige weerspiegeling-foto’s maken in de plassen en kan de regen zorgen voor een mooie achtergrond. De echt stoere stellen kunnen, wanneer de bruiloft bijna afgelopen is, zelfs nog even stampen in de plassen of dansen in de regen! Schoenen uit en gaan! En hele leuke foto’s!Knipsel4regenachtige_trouwdagRegen-op-je-bruiloft

3. De kus!

Nu ben je klaar voor een échte filmkus in de regen! Talloze sterren zij je al voorgegaan: Audrey Hepburn en George Peppard in ‘Breakfast at Tiffany’s’, Rachel McAdams en Ryan Gosling in ‘The Notebook’ of zelfs Kirsten Dunst en Tobey Maguire in ‘Spider-Man’.

breakfast-tiffany_kusSpiderman-Kusthe-notebook-kiss-phpjz0axj

4. Je decoratie kan niet tegen de regen?

Onderschat de decoratieve waarde van een paraplu niet. Het ding beschermt je tegen de regen, maar blijkt ook ideaal als verlichting of vrolijke slinger.

Knipsel5 Knipsel6d64d832c8bff41e56cbf378b99e2d136

 

5.Wat met je dure schoenen? Die worden vast nat en vies.

Vergeet de traditionele witte pumps en ga voor een stevig paar regenlaarzen, super cool onder je bruidsjurk.

KnipselKnipsel12fda3f1c6f5583d771f97e60d2320df9e--rainy-wedding-on-your-wedding-day

 

6. uniek aandenken aan je huwelijk:

vang de druppels van je huwelijksdag op in een tijdcapsule en geef ze aan je gasten als aandenken. Wedden dat ze nog nooit zo iets origineels gekregen hebben?

Knipsel8

 

Nog een paar voordelen van regen op je huwelijk:

  • Geluk:

Wist je dat regen op je bruiloft (volgens sommige) gelukt brengt! De Italianen zijn dol op het gezegde ‘Sposa Bagnata, Sposa Fortunata’ wat betekent: natte bruid, gelukkige bruid’.

Daarnaast zegt het hindoeïsme ook; hoe meer regen op je trouwdag, hoe gelukkiger het huwelijk. Dus mocht het regenen op je trouwdag, bekijk het dan van de zonnige kant.

    .  Bruidsbloemen gaan langer mee

In de regen gaan de bruidsbloemen die buiten staan een stuk langer mee. Bovendien is een close-up van een bloem met druppels op de bladeren een romantisch gezicht. Ook de bloemen binnen profiteren van een regenachtige dag. De luchtvochtigheid is hoger en de temperatuur is lager, dus ook al staan ze niet in de directe regen, ze profiteren er wel van. En dat is te zien!

   .   Hoe uniek is een regenboog op je bruiloft niet?

Wist je dat er eigenlijk altijd een dubbele regenboog ontstaat bij regen en zonneschijn? Het is er nooit ééntje, ook al zie je de tweede vaak maar heel vaag. Een regenboog is niet alleen magisch, maar ook heel romantisch, vooral als jullie ermee op de foto staan! Daarnaast geeft regen en een regenboog geluk.

  • Veel minder last van allergieën:

Ook is een beetje regen een geschenk uit de hemel (letterlijk!) voor degenen die lijden aan hooikoorts. Je hebt een stuk minder last van je allergie als alles bevochtigd is en dat is wel zo lekker ademhalen.

 

Wees nu eerlijk:

Zou jij niet hopen op een vleugje regen op je huwelijksdag voor net dat beetje meer “uniek gevoel”?

Welke lingerie kies je onder je bruidsjurk?

resized-mariejo-header-5857b8333341e

Als klein meisje droomde je al van deze magische sprookjesdag, een daag waarop je wilt stralen als nooit tevoren.

Bij die perfecte dag hoort ook de perfecte bruidslingerie.

Want bijna net zo belangrijk als de trouwjurk die jij uitkoos, is de lingerie die je eronder draagt.

Ze stroomlijnt je figuur, maakt je look helemaal af én geeft je zelfvertrouwen een boost!

Maar hoe kies je nu de perfecte lingerie?

Type jurk versus type bh:

off shoulder of strapless bruidsjurk: kies voor een strapless bh of eentje met doorzichtige bandjes.

strak aansluitende jurk : Kies voor een bustier of shapewear zodat je jurk mooi op je lichaam aansluit en kleine onzekerheden verhult.

jurk met een open rug: ga voor een plak bh: deze bh’s hebben geen sluitingen of bandjes maar plak je gewoon op je borsten.

Voel je je niet goed bij een plak bh en is je jurk niet heel diep uitgesneden?

Dan kan je eventueel vragen om een soort “tunnel” in de jurk te voorzien waar je je sluiting van je bh kan doorsteken zodat ze toch mooi op zijn plaats blijft zitten en niet vanonder je jurk komt piepen.

jurk met een hoge neklijn:

 Deze jurk geeft je de vrijheid om te kiezen tussen verschillende snitten en stijlen. Heb je een grotere boezem? Ga dan voor een full cup die je borsten perfect ondersteunt en lift. Anderen opteren misschien voor een balconette die wat minder verhult.

Jurk met hartvormige bustier:

 Heb je een jurk met een hartvormige bustier? Kies dan voor een beha zonder bandjes die onzichtbaar is onder je jurk en zorgt voor een perfecte vorm en ondersteuning.

kleedje met een diepe decolleté: Zorg dat je een bh kiest die jouw borsten een mooie vorm geven. Een push up bh kan dan heel mooi zijn of een bh met een beetje vulling.

Je hebt zelfs al een maximizer strepless bh die je 2 maten extra geeft.

https://www.hunkemoller.be/nl/lingerie/witte-collectie

Is de uitsnijding wel heel diep? Kies dan voor een bh met een doorschijnend tussenstukje.

De juiste maat kiezen

 Als je naar een gespecialiseerde winkel gaat laat dan ook je maat nemen.

Het is eens een kleine moeite, je hebt lingerie die goed gaat zitten en je zal misschien schrikken dat het helemaal niet overeenkomt met de maat die je anders gewoon bent te nemen.

Sexy lingerie of niet?

 Wil je sexy lingerie en vind je in een “gewone winkel” geen setje dat je goed zit?

Koop het niet! Je gaat er heel de dag last van hebben en daar wil je dan toch je centjes niet aan geven?

Alternatief: kies een beter zitten setje of, wil je echt gaan voor toch die sexy lingerie? Ga dan eens naar een iets duurdere winkel, heel vaak hebben zij een beter aangepast setje waar je wel sexy in bent en kan van genieten.

Welke kleur:

 Normaal zou je denken: ik ga voor witte lingerie onder een witte jurk.

Let hier toch wel een beetje mee op want sommige witte lingerie durft toch nog door te schijnen onder een witte jurk!

Lichaamskleur is natuurlijk super onder een witte jurk.

Wil je echter je partner ’s avonds verrassen dan is het leuk te weten dat sommige roodtinten ook niet doorschijnen onder een witte jurk, misschien een leuk ideetje!

Keuze van het slipje:

Slip of string

 Jouw trouwjurk blijft het uitgangspunt. Ook op het gebied van een string of slip.

Heb jij een strak aangesloten jurk rondom je billen? Kies dan voor een string.

Het zou jammer als de nadruk kom te liggen op de vorm van je slip, zodra jij voor het altaar verschijnt.

Bij A-lijn trouwjurk is een string juist geen aanrader. Wellicht vind je een slip fijner zitten, maar bedenk je wat er met de wijde trouwjurk of rok kan gebeuren zodra je door die ene gekke oom op de schouders wordt genomen: voor je het weet ga je met de billen bloot!

Heb je een klein buikje, kies dan misschien voor een figuur corrigerend onderbroekje.

Hou je van een inside joke? Kies dan misschien eens voor een slipje met “just married op”.

Laatste tip: geniet van het shoppen naar de juiste bh!  VEEL PLEZIER!!!

Save the date

 

456498cbc0c0bedf0521f0a1dadd9695--wedding-signs-wedding-ceremony

De winter is in aantocht, Nieuwjaar niet zo ver meer af.

Voor de koppeltjes die hun huwelijk volgend jaar plaats vindt beginnen stilaan de voorbereidingen vorm te krijgen.

Tegenwoordig moet je, als je in het hoogseizoen wil trouwen, je zaal al minstens 1 jaar op voorhand vastleggen om maar niet te spreken van een fotograaf, decoratie, ceremoniespreker enz;..

Je trouwdatum staat vast! Het is je gelukt om jou op jouw favoriete dag jouw favoriete zaal te boeken maar;…

gaan al je gasten wel kunnen op jouw dag? Gaan ze net niet met vakantie zijn?

Het is nog te vroeg om uitnodigingen te sturen maar toch wil je graag dat, de voor jou belangrijkste, gasten op je huwelijk aanwezig kunnen zijn.

 

Tijd om een “Save the date kaart “ te versturen dus.

Wat is nu een ”save the date kaart”?

Letterlijk betekent dit: reserveer de datum. Je kondigt met andere woorden de datum van je huwelijk aan, zonder al de eigenlijke uitnodiging op te sturen. Je gasten kunnen de datum zo alvast noteren en vrijhouden. Zeker als je graag in de zomer trouwt: veel mensen gaan dan met vakantie maar mits een, tijdig verzonden, “save the date kaart’ sturen je gasten wellicht graag hun vakantieplanning bij.

Wanneer stuur je nu zo een “save the date” kaart?

Je “save the date kaart” kan verzonden worden zodra jullie jullie trouwdatum kennen. De definitieve uitnodiging volgt dan zo’n 8 à 6 weken voor je grote dag. Op de “save the date kaart” vermeld je best jullie namen, huwelijksdatum en eventueel een eerste indicatie qua locatie. Zeker wanneer jullie in het buitenland of verder van huis vieren is dit handig: zo kunnen je gasten al uitkijken voor eventuele overnachtingsmogelijkheden. Vermeld op je “save the date kaart” dat jullie échte trouwuitnodiging uiteraard nog volgt.

Je wil zo veel mogelijk gasten op je huwelijk?

Tegenwoordig hebben mensen zo veel verplichte feestjes en evenementen om naartoe te gaan dat ze een beetje verwend zijn.

Hierdoor moeten ze een keuze gaan maken welke afspraken ze in hun drukke agenda willen plaatsen en welke afspraken net niet.

Wil jij graag dat de mensen zo veel mogelijk komen dan is het misschien wel een handige tip om je “save the date kaart” als trigger voor je uitnodigingen te gebruiken.

Probeer de mensen hun interesse te wekken door een klein tipje van de sluier op te lichten maar de rest nog aan hun verbeelding over te laten.

Wedden dat als jij je “save the date kaart” origineel maakt de personen, die twijfelden om al dan niet te gaan, net overhaalt om hun vakantieplannen te verschuiven en toch te komen?

Hoe kan je de mensen triggeren?

Allemaal leuk hoor ik jullie denken, maar hoe maak je nu een leuke trigger?

Misschien kan je aan de slag gaan met jullie thema.

Trouw je in het buitenland                                                                                                                            Misschien is het dan leuk om een landenkaart te sturen met een vraagteken op en dan de tekst:                save the date……. and                                                                                                                                                        join us on our wedding trip..

Knipsel

       Heb je een ceremonie op het strand?

Misschien is een “save the date kaart” in de vorm van een reddingsboei wel een leuk idee.

( met “save” in de betekenis van redden dan)

save the date

       Heb je “film” als thema?

Als je beiden van film houdt dan kan je misschien een filmpje maken waarin jullie de boodschap vertellen om jullie trouwdatum vrij te houden. Op deze manier is jullie thema meteen bekend en kunnen mensen beginnen fantaseren.

 

Wie creatief is kan dus best wel iets bedenken om niet zomaar een kaartje te maken. Lukt het je niet dan kan je altijd bij Magical weddings eens te raden gaan voor een aantal voorstelen tegen een klein prijsje.

 

Trouw jij ook volgende zomer en ben je helemaal in voor een “save the date kaart”?

 

Misschien hier dan nog een aantal tips:

  • Vermeld je trouwlocatie niet, tenzij het natuurlijk in het buitenland is.
  • Het is altijd leuk als de mensen nog een beetje in het ongewisse blijven. Het prikkelt hun fantasie en zo blijven ze met jullie huwelijk bezig.
  • Verstuur je elk jaar massa’s kerstkaartjes? Dan is het misschien leuk om van je kerstkaart een “ save the date kaart” te maken.
  • Ik zou zeggen: 2 vliegen in 1 klap.
  • Vergeet jullie achternamen niet te vermelden. De kans is er dat mensen in hun familiekring net een koppeltje hebben dat dezelfde namen heeft als jullie.
  • Vermeld jullie adres. Sommige mensen zullen jullie misschien graag al een felicitatiekaartje sturen.
  • Vermeld op jullie kaartje of mensen een weekend (voor bruiloften in het buitenland), een hele- of een halve dag moeten vrij houden.
  • Vermeld eventueel een website. Wil je de mensen blijven triggeren dan kan het leuk zijn om een website of facebook pagina aan te leggen. Hierop kan je regelmatig hints of het verloop van de voorbereidingen weergeven. Op die manier worden mensen meer en meer betrokken bij jullie huwelijk.
  • Zet niet alleen de datum maar ook de dag waarop jullie trouwen op de kaart. Zo weten mensen ook meteen of ze een dag vrij moeten nemen of niet.

 

Naar wie stuur je nu een “save the date kaart”?

Natuurlijk in de eerste plaats aan de gasten die je de hele dag wilt uitnodigen. Zij zullen hoe dan ook de hele dag moeten reserveren voor jullie trouwdag en op die manier geef je ze genoeg tijd om dat op tijd te kunnen regelen. Zij het door een kruisje op de kalender te zetten, zij het door een wil-graag-vrij-formulier in te leveren bij zijn of haar baas op het werk.

Daarnaast kun je kiezen wat je met de andere gasten doet, en dat hangt ook een beetje af van jullie ideeën over de invulling van jullie dag. Wil je de receptie ’s middags houden? Dan ook de receptiegasten een kaart sturen. Gasten die je alleen maar uitnodigt op het feest ’s avonds, hoef je eigenlijk geen kaart te sturen omdat ze geen hele dag vrij hoeven nemen, maar… misschien vinden jullie het gewoon superleuk om iedereen vast te laten weten dat jullie elkaar het jawoord gaan geven! Dan stuur je gewoon iederéén een save the date!

“Save the date kaartjes” zijn dus heel leuk om te sturen maar hou zeker en vast met 1 ding rekening: zorg dat je de personen die je een “save the date kaart” stuurt ook daadwerkelijk uitnodigt op je huwelijk!

originele ideetjes om huwelijkscadeau’s te vragen

fokke_sukke

Wat kan je vragen als huwelijksgeschenk aan je gasten als je al een tijdje samenwoont?

 Woon jij al zo vele jaren samen en ben je bang om na je feest met drie koffiezetapparaten thuis te komen omdat je er al 2 in de kast staan hebt?

Misschien zijn deze mogelijkheden dan iets voor jullie:

1) Laat mensen jouw huwelijksreis samenstellen.

Wil je graag op huwelijksreis maar mag deze reis een beetje een verrassing zijn?

Op deze site geef jij zelf in naar waar je wil gaan maar kunnen de gasten kiezen om jou een aantal overnachtingen te betalen, een uitstap, een dinertje ter plaatse…

Heel leuk voor jouw gasten om te doen en natuurlijk super om te krijgen!

  • Laat jouw gasten bepalen wat ze voor jou kopen. Dit kan via de website: pluQ. 

 

Knipsel

2) Je hebt wel een aantal dingen die je kan gebruiken:

Je hebt wel nog een aantal dingetjes in gedachten die je wel kan gebruiken maar hoe zorg je dat anderen dit weten?

Misschien kan je een huwelijkswebsite openen. Hierop kan je al je verhalen als koppel kwijt, al de leuke anekdotes ivm de voorbereiding maar ook tips van wat je nog kan gebruiken.

Op deze manier hoef je niet rechtstreeks bij iemand om iets te vragen maar weet men wel waarmee men jou een plezier kan doen.

3) je wil graag centjes op je spaarboek

Om geld vragen was vroeger “not done” maar tegenwoordig wordt het meer en meer gedaan.

Heel vaak zijn mensen ook blij dat ze een centje kunnen geven. Het verlicht hen van het vele zoeken naar het geschikte cadeau en de tijd om er om te gaan.

Natuurlijk kan je niet zomaar op je uitnodiging zetten dat je graag geld wilt. Meestal wordt het in een leuk gedichtje of grappige afbeelding vermeld.

Voorbeelden:

mocht u ons met iets leuks willen verrassen,

hopen wij dat het in een envelopje zal passen,

 

Komt de gedachte aan een cadeautje bij je op,

stop het dan in een envelop

 

Bloemen of een plant is een leuk idee,

maar op onze huwelijksreis

gaat zelfs het bruidsboeket niet mee

 

4) je wil graag centjes voor een bepaald doel:Voor jouw gasten is het soms leuk om te weten, als ze geld geven voor wat het gebruikt zal worden. 

Ga je bouwen dan kan je bijvoorbeeld vermelden dat een bijdrage voor jullie nieuw huisje, een centje om op huwelijksreis te gaan, een ballonvlucht….

5) voor gasten die toch graag een cadeautje geven:

Zijn er in jouw familie mensen die wat ouder zijn en niet zo vertrouwd zijn met het geven van geld dan kan je ook je gasten laten kiezen tussen een centje geven of een cadeautje uit een lijst geven.

Vraag je een bijdrage voor je huis dan kan je op je lijstje bijvoorbeeld zetten: 

  •       Bakstenen
  • Cement
  • Verf
  • Verfborstels

Vraag je een bijdrage voor een ballonvlucht dan kan je bijvoorbeeld zetten:

  • Picknickmand
  • Wijn
  • ..

Vraag je een bijdrage voor je huwelijkreis dan kan je op je lijstje zetten:

  • Een set koffers
  • Een cadeaubon voor zwemgerief
  • Een mandje met zonneproducten

6) hou je van leuke dingen samen te doen? Misschien is het een leuk idee om een aantal tegoedbonnen op je lijstje te zetten bijvoorbeeld:

  • Een bon om iets te gaan eten
  • Een bon om een sauna te gaan doen
  • Een bon voor een uitstap
  • Een bon voor een weekendje weg

7) gaan jullie nog jullie tuin aanleggen?

Waarom geen verschillende planten vragen voor in je tuin?

8) houden jullie van wijn?

Vraag aan jullie gasten om een fles van hun favoriete wijn mee te brengen.  

 

Staat jouw unieke cadeau er niet tussen? Dan hoop ik toch dat je hier inspiratie hebt opgedaan om iets op een originele manier te vragen. Heb ook jij een suggestie of opmerking? Plaats ze gerust in een reactie.

Originele manieren om je ringen aan te brengen

 

 

images

Een huwelijk zonder trouwring is tegenwoordig vrijwel ondenkbaar. Slechts in weinige gevallen wordt een (kerkelijk) huwelijk niet voltrokken zonder ringen. De ring is onmisbaar geworden.Maar hoe kan je origineel zijn in deze traditie?

Misschien helpen deze ideetjes jou om jullie ringen op een manier te overhandigen die het beste bij jullie past!

A. wie brengt de ringen aan:

  1. bruidskindjes

Wanneer je bruidskinderen hebt, ben je er waarschijnlijk snel uit wie de ringen aangeeft. Niet alleen vinden kinderen het vaak leuk en spannend om te doen, het is ook nog eens een heel aandoenlijk gezicht

.bruidskindjes_980695

Heb je geen bruidskinderen, of zoek je een creatieve manier om de trouwringen aan te laten geven, dan zijn er gelukkig nog opties genoeg!

2.  iemand die belangrijk is voor jullie, dit kan soms specialer zijn dan een grote act er omheen. Heb jij een goede band met je opa of oma, of een goede vriend, die jij een bijzondere taak wilt geven op je bruiloft. Waarom hem of haar dan niet de eer geven om jullie ringen aan te reiken. Wie weet komt er nog een wijze raad of advies bij kijken.

Ringwarming-ceremonie

3. je trouwe 4-voeter

Wanneer je een goed getrainde hond hebt, een lieve rustige kat, is dit ook een leuke, spontane manier, waarop je de ringen kunt laten aankomen. Je kunt het doosje dan bijvoorbeeld bevestigen aan zijn of haar halsband. Je moet er wel goed om denken, dat niet overal huisdieren zijn toegestaan.

huisdier3huisdier-overzicht-1

4. een roofvogel.

Wist je dat je de ringen ook kunt laten aanvliegen door een roofvogel? Uilen en buizerds worden hier speciaal voor getraind en kunnen bijvoorbeeld op je hand landen, met jullie ringen. Het is een spectaculaire verrassing voor jullie en de gasten.

trouwen-1

Let wel op want met dieren kan het al eens mislopen:

Het moest een op en top romantische trouwpartij worden,  in het Engelse Sherston. Een uil zou de trouwringen ‘aanvliegen’ naar het altaar zodat de dominee ze aan de trouwers kon overhandigen. De gevederde bruidsjongen viel echter in slaap in de nok van de kerk waardoor de ceremonie een uur lang moest opgeschort worden.

Al die tijd probeerden de aanwezigen in de Holy Cross Church de uil – die niet luistert naar de naam Darcey – naar beneden te krijgen. De trouwringen waren met mooie rode lintjes aan de poten van de vliegende bruidsjongen bevestigd. Darcey was echter een stevige uil aan het vangen in de nok en had het daar blijkbaar erg naar zijn zin.

uil vangt uiltje

5. Creatief
Laat je de ring wel aangeven door bruidskindjes, dan kun je het ringendoosje ook aan een ballon vastmaken, of wat dacht je van een knuffel, die het kind dan later mag houden? Wil je het allemaal iets minder formeel? Dan kun je het ringendoosje ook bevestigen aan een lopend of rijdend stuk speelgoed, dat bestuurd wordt door het bruidskind.

Nog andere alternatieven voor een ringkussen zijn:

voor de honkbalfanaten:

naamloos

voor de boekenwurmen

RTEmagicC_d5333831d4_jpg

starwarsfanaten

starwars boeket

Laat je ring uit een bloem ploppen:

2005-05-04_230957_375

wasspelden?

wasspeldens

slot

slot

of een old timer?

auto

Zoals je ziet: er zijn super veel originele manieren om jullie ringen aan te brengen.

Het enige advies dat ik kan geven is: gebruik niet zomaar een standaardkussen maar gebruik iets wat jullie samen bindt. Misschien is dit zelfs jouw knuffel die nog altijd bij jou slaapt van als je kind was.

Veel succes

il_fullxfull_1046802681_n9mr

 

 

 

De perfecte trouwdatum kiezen, hoe?

430630_10152088640497316_509141031_n

Eindelijk is het zo ver! Jouw toekomstige bruidegom is door de knieën gegaan en heeft je ten huwelijk gevraagd.

Jullie zijn verloofd!

 En nu komt de hamvraag:

Wanneer gaan jullie trouwen?

 Niet makkelijk om zo maar een datum te gaan kiezen.

Misschien kunnen deze tips jou wel op weg helpen om de, voor jullie, ideale datum te vinden.

Tip 1: wat past er voor jullie het beste, nu maar ook later?

 Het is altijd leuk om je huwelijksverjaardag met een vrijdagje of een korte vakantie te vieren.

Stel je voor dat je elk jaar kan klinken op je huwelijksverjaardag op een mooie locatie waar jullie jullie vakantie houden?

Kijk dus niet alleen naar wat er voor jullie dit jaar past maar ook naar wat er leuk zal zijn om de komende jaren jullie verjaardag te vieren.

Dit kan het hoogseizoen zijn.

Voordelen:

Als jullie al kids hebben of plannen om kids te hebben hebben jullie het meeste kans om op dat moment een vakantie te kunnen boeken.

Het is meestal beter weer dan in het voor- of najaa

        Nadelen:

Reizen zijn dan altijd veel duurder dan wanner je een datum neemt buiten het hoogseizoen

Het kan heel warm zijn op je trouwdag

Je moet er zeker van zijn dat al de personen die jij er graag bij hebt er ook bij kunnen zijn en dan net niet op vakantie zijn.

Je moet tijdig alles reserveren want in de zomermaanden zijn er natuurlijk de meeste koppeltjes die trouwen.

Allergieën kunnen er voor zorgen dat sommige mensen niet ten volle kunnen genieten van jullie huwelijksdag.

Dit kan een dag in het laagseizoen zijn:

Voordelen:

Een 2-daagse plannen om je huwelijksverjaardag te vieren is meestal een stuk goedkoper.

Het is minder druk waardoor het makkelijker is om de voor jou geknipte zaal, fotograaf, traiteur enz te vinden.

De meeste personen zijn niet op vakantie dus kunnen wel aanwezig zijn op je huwelijk.

Je huwelijksreis zal een stuk goedkoper zijn dan wanneer je ze in het hoogseizoen gaat plannen.

Nadelen:

huwelijksverjaardag niet kan vieren omdat je (toekomstige) kids in de examens zitten

Je hebt iets meer kans op slecht weer al is de maand april dan weer statistisch gezien de beste maand wat het weer betreft: matige temperaturen en minst kans op regen.

Tip 2:Welk seizoen vinden jullie het leukste?

Wil je binnen of buiten trouwen? Welke sfeer wil je weergeven? Hoe ziet jouw droomvervoer er uit: is het een slee of is het een cabrio?

 De lente

Aangename temperaturen; prachtige bloesem in bloei; mooie bloemen die je kunt gebruiken voor de decoratie en je boeket, zoals tulpen, ranonkels, hyacinten en pioenrozen

De zomer?

Waarschijnlijk de beste tijd van het jaar voor een feest in de openlucht; langer licht voor een mooie fotoreportage; vakantietijd, dus praktischer voor gasten met kinderen; wat dacht je van verse vruchten als frisse en zomerse snack?

De herfst?

Prachtige oranje- en bruintinten als basis voor jullie deco; bijzonder licht voor jullie foto’s; mildere, maar aangename temperaturen.

De winter?

Jasjes mee; een leuke tijd van het jaar om uit te pakken met je winterdecoratie, zoals een Kerstthema en warme chocomel met slagroom.

Hou er ook rekening mee dat afhankelijk van het seizoen de kledij van je gasten en van jezelf gaat verschillen!

 

Tip 3: welke dag willen jullie trouwen?

 Een vrijdag?

Is meestal goedkoper dan een zaterdag.

Hou er rekening mee dat de mensen dan meestal een vrije dag moeten nemen tenzij je het grote feest meer naar de avond toe kan plannen.

Sommige mensen moeten op zaterdag ook nog werken.

Een zaterdag?

Je zal vlugger je zaal, fotograaf enz moeten vastleggen want zaterdagen zijn het snelst ingenomen.

De meeste mensen zijn de dag erna vrij.

Een avond voor een feestdag?

Je zal meer op een avondfeest moeten doelen: je geloften en ja-woord geven bij een ondergaande zon kan superromantisch zijn.

De meeste mensen hebben de dag nadien vakantie.

Je hebt altijd een vrije dag na je huwelijksverjaardag.

Tip 4:Hou je van symboliek?

 Dan is misschien een datum met een speciale betekenis iets voor jullie.

De dag waarop jullie elkaar hebben leren kennen, jouw of zijn verjaardag, Valentijn, de verjaardag van een geliefde, …

Op deze manier is het voor je toekomstige makkelijk te onthouden wanneer hij  jou een boeketje bloemen mag kopen.

Ps: vertel aan je gasten ook waarom je net deze datum gekozen hebt!

 

Voor/nadelen van speciale dagen:

Valentijnsdag

Pro Dé dag van de liefde; dus superromantisch én makkelijk te onthouden.

Contra Valt ieder jaar op een andere dag, dus niet altijd rond het weekend.

Verjaardag

Pro Ook heel makkelijk te onthouden en je hebt dubbel groot feest.

Contra Je zult je trouwdag misschien niet altijd met alleen je geliefde kunnen vieren; ook je familie en vrienden zijn erbij.

Pinksteren of andere lange weekenden

Pro Jullie gasten hebben meer tijd voor de reis en ontspanning na de trouw.

Contra Sommige gasten hebben dan misschien al een weekendje weg gepland.

 

Speciale cijferreeksen

Pro 03-04-2015, 05-05-2015, 20-05-2015… bijzondere en makkelijk te onthouden data.

Contra Heel populaire data (dus het zal druk zijn bij het stadhuis) en je trouwdag valt misschien niet elk jaar even gunstig

Tip 5:Heb je een klein budget?

 Heb je een klein budget en plan je een klein huwelijk dan is het misschien eens leuk om te kijken of een “gewone dag” in de week niet leuk zou zijn.

Je kan misschien een voordeelprijs krijgen bij verschillende leveranciers omdat ze net op die dag normaal geen boekingen hebben.

Tip 6: Trouw je in het buitenland?

Hou er dan rekening mee dat het weer in het buitenland niet altijd het beste is in juli en augustus. Misschien is het dan net het regenseizoen?

Hopelijk ben je met deze tips al iets verder gekomen om jouw ideale trouwdatum te vinden.

Heb jij ook nog een leuke tip om de juiste huwelijksdatum te kiezen? Laat het mij zeker en vast weten, de toekomstige bruidsparen zullen je dankbaar zijn!