tips voor je huwelijks make up

mooie-vintage-lettering-quot-lach-is-de-beste-make-up-quot_23-2147625186

 

Wat een leuke job he, hoe ben je ertoe gekomen om dit te doen?

Eigenlijk heb ik een Marketing-diploma op zak maar ondertussen bleef de beauty-microbe maar kriebelen.  Ik heb dan de beslissing genomen in 2003 om een opleiding Schoonheidszorgen te gaan volgen, gevolgd door een opleiding Allround Make-up Artist omdat ik me nog meer wou verdiepen in Visagie.  Op vraag van de vele bruidjes die ik gemaquilleerd heb, heb ik in 2009 een cursus Hairstyling gevolgd in de Schoonheidsschool zodat ik naast de make-up ook voor een mooi feestkapsel kon zorgen.

Wat zijn al de dingen die jij voor een bruidje doet?

Naast een professionele bruidsmaquillage met het minerale make-up gamma Jane Iredale, die heel de dag/nacht mooi blijft zitten, kan ik ook voor een mooi bruidskapsel zorgen.  Heeft het bruidje dan ook een haarkam of tiara nodig, dan kan ze dit vinden op mijn webshop www.mybeautypassion.be/shop.  Ze kan er zowel juwelen vinden zoals ketting, oorbellen, armbandjes, alsook andere vele bruidsaccessoires (van europese kwaliteit) die ze nodig heeft voor op het huwelijksfeest ed.  Geniet van 20% korting op alle juwelen op onze webshop via code: JEWELS

Een nieuwe hype is wimperlifting ! Wil je als bruid een mooie open blik met mooie gekrulde eigen wimpers (geen extensions!) dan kan ze 1 week voor haar big day langskomen in mijn instituut voor een wimperlifting.  Het resultaat blijft 6 a 9 weken zitten.  Echt top!

Wil een bruidje verzorgde nageltjes hebben dan kan ze een Gelish of Gel Dip manicure reserveren en maak ik er iets moois van!

Het is ook leuk om er een girls night van te maken met haar mama, vriendinnen, schoonzus enz… Allemaal mooie nageltjes op het huwelijk!

Zeker een leuke tip voor een vrijgezellenactiviteit is een make-up workshop !! Altijd leuk om te weten welke foundation of oogschaduw ed bij je past.  Geen miskopen meer!

Dit organiseer ik ook regelmatig voor het Belgische Make-up merk ‘Les Couleurs De Noir’ dus goede tips verzekerd!

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen gewone make up en bruidsmake up?

Elke mooie make-up begint bij een verzorgde huid.  Het is belangrijk om je huid enkele maanden/weken voor je huwelijk extra goed te verzorgen. (eigenlijk altijd ? ) Daarom kan je in mijn instituut ook terecht voor een relaxerende gelaatsverzorging op maat waarbij je huid oa een dieptereiniging ondergaat en er ook gewerkt wordt op het bekomen van een mooie frisse egale teint want je moet stralen op je huwelijksdag!  3 a 4 dagen voor je huwelijk kan je alsnog een korte gelaatsverzorging boeken zodat je huid op en top is!

Bij een bruidsmake-up starten we met het aanbrengen van een verzorgende liftende ampoule van Body & Bess (Belgisch gamma op basis van frambozenpitolie) welke er voor zorgt dat je make-up heel de dag mooi blijft zitten.

Kwestie van foundation hebben we 5 verschillende soorten en wordt dit uitgebreid besproken tijdens de proefmake-up sessie.  Zo wordt bv je gelaat extra afgepoederd zodat je make-up langer blijft zitten maar ook vooral dat je op de foto’s geen glanzend gelaat zal hebben.

We gebruiken ook zoveel mogelijk waterproofproducten zodat je zeker weet dat de make-up ook jouw eventuele gelukstraantjes zal overleven.

Qua oogschaduw worden er vaak aarde-tinten gebruikt en wordt ook allemaal met jou besproken.  De bedoeling is om vooral frisse en stralende kleuren te gebruiken. Wees op je bruidsdag niet te gek met je make-up omdat je de bruidsfoto’s over 20 jaar ook nog leuk moet vinden.

Ook de lippen krijgen een extra behandeling (scrub) en extra laagjes zodat je lippenstift/gloss zo lang mogelijk blijft zitten.

De make-up wordt extra gefixeerd door 2 verschillende soorten fixatiesprays, dus no worries, de make-up blijft tot in de vroege uurtjes goed zitten! ?

Ga jij bij de bruid thuis langs of komt zij tot bij jou?

De proefsessie voor kapsel en/of make-up gaat door in mijn make-up studio te Opwijk.  Op je grote dag, kom ik aan huis (vanaf 2 personen) zodat je je niet moet verplaatsen en zo rustig aan de mooiste dag van je leven kan beginnen.

Hoe lang moeten ze in tijd voorzien op de dag zelf?

Een bruidsmake-up duurt ongeveer 40 minuten en een bruidskapsel duurt gemiddeld 60 minuten naargelang het kapsel dat gekozen werd.  Krullen duurt namelijk langer dan een ingevlochten vlecht ?

Ook de make-up van familieleden kan verzorgd worden.  Een feestmake-up neemt gemiddeld 30 minuten in beslag.

Wordt de make up in de loop van de dag nog eens bijgewerkt?

Aangezien ik extra focus leg op het fixeren van de make-up, moet de make-up in principe niet bijgewerkt worden, maar het mag altijd.

Indien het bruidje dit wenst, kan ik de bruidsmake-up op locatie omtoveren in een feestmake-up (bv smokey eyes).

Wat ik zeker aanraad is vooral de lippenstift/gloss regelmatig bij te werken, zeker na het drinken/eten.  Ik gebruik wel extra fixerende lippenstift maar om zeker te zijn dat je een optimaal resultaat hebt voor de bruidsfoto’s, is het aan te raden van de lippen snel even bij te werken.

Kunnen bruiden bij jou eens een proef makeup laten zetten? 

Een proefmake-up en/of proefkapsel wordt best 6 à 8 weken op voorhand gedaan in mijn make-up studio.

Hoe lang op voorhand moet men bij jou een dag reserveren?

Hoe sneller je dit kan vastleggen, hoe beter!

Werk jij over heel België?

Ik werk vooral in Vlaams-Brabant, maar ga ook verder indien dit gevraagd wordt (mits een kleine kilometervergoeding €0,34/km).

Wat is het leukste dat je al hebt meegemaakt?

Dat ik zowel de bruidsmake-up & bruidskapsel heb mogen verzorgen van zeer goede vriendinnen en het zelf heb kunnen ervaren dat alles tot diep in de nacht, goed bleef zitten ?

Wat me ook heel veel plezier doet, is als je achteraf een lief mailtje/kaartje krijgt om me nogmaals te bedanken met de booschap dat alles goed bleef zitten en dat ze zich zo mooi voelden dankzij mij!  Dat is voor mij de reden waarom ik dit alles doe!  Ik haal er zelf ontzettend veel voldoening uit!  I love my job!

Heb je nog verdere toekomstplannen met je zaak?

Vanaf september bieden we extra gelaatsverzorgingen aan zowel voor haar als voor hem met het gamma Decléor (100% natuurlijk gamma, sterk in huidverbetering), epilaties, microblading voor mooie gevormde wenkbrauwen, permanente make-up (1x/mnd), airbrush tanning enz

Welke tip wil je aan de bruidjes meegeven?

Om zeker eens langs te komen voor een intake-gesprek.  Het is heel belangrijk dat je de juiste info krijgt en zeker een test-sessie vastlegd.

Het is ook belangrijk dat het bruidje al ongeveer weet welke richting ze uit wil met de make-up & bruidskapsel.  Op bv Pinterest of op onze fb pagina of instagram account kan een bruidje al veel inspiratie opdoen.

Het is een echte geruststelling voor een bruidje dat ze weet dat ze van top tot teen goed verzorgd zal zijn en dat ze zal stralen op haar grote dag !

Heb je een website waar men info kan vinden? www.mybeautypassion.be

facebook: mybeautypassion2009

instagram: mua_sofiedb

Zijn er nog andere dingen die je wil vermelden?

De afspraakjes tijdig te boeken! ?

En niet te vergeten: 20% korting op bruidsjuwelen op  www.mybeautypassion.be/shop met code: JEWELS

Je eigen trouwgeloften schrijven, maar hoe?

13029f73bf9b4bdf14e250910b8883f9

 

Hoe schrijf ik nu mijn trouwgeloften?

 

We kennen allemaal die mooie filmpjes vanuit Amerika.

Een heel mooie setting, een prachtige bruid een knappe bruidegom en de ontroerende teksten en dan. Ja, dan die ooooh zo mooie geloften die ze aan elkaar doen. Menig romantisch meisje heeft er al eens een traantje bij weggepinkt.

En dan? Dan is het jouw beurt. Je hebt gekozen voor een persoonlijke ceremonie. Een ceremonie die helemaal jullie verhaal vertelt, gebracht door een ceremoniespreker die alles nog eens supermooi aan elkaar praat.

Maar dan is er dat ene stukje. Dat stukje dat niemand voor jou kan doen. Dat meest romantische stuk van de hele ceremonie.

Het stuk waarin je die romantische beloftes aan elkaar gaat maken.

Je wil graag verwoorden dat je bij elkaar wil blijven, waarom je voor elkaar gekozen hebt. Je wil geen standaard beloften want dat is zo onpersoonlijk

Je neemt een stuk papier, een pen en…. en…… tja: HOE BEGIN JE ER NU AAN?

Misschien kunnen deze tips je wel helpen:

Tip 1: maak afspraken met elkaar!

ook al is het de bedoeling dat jullie elkaars geloften niet lezen voor het huwelijk is het wel van belang een aantal dingen met elkaar af te spreken:

  • Zien jullie het beiden zitten om dit te doen?
  • Het is namelijk niet niks om op jullie belangrijke dag, vol emoties, daar vooraan voor iedereen te gaan staan, elkaar in de ogen te kijken en je geloften uit te spreken. Bespreek met elkaar waar jullie jullie wel en niet goed bij voelen.
  • Bespreek hoe lang jullie jullie geloften zien. Het is namelijk niet leuk als jouw verloofde zijn of haar geloften brengt en hier een uitgebreid verslag van gemaakt heeft en jij daar staat met maar een paar zinnetjes.
  • Maak ook de afspraak wat jullie in jullie geloften gaan zetten. Gaan jullie gewoon een aantal dingen opsommen of gaan jullie werken in een verhaal over waarom je voor elkaar gekozen hebben?

Tip 2: begin op tijd aan je geloften!

Zorg dat je een paar maanden op voorhand overdag een notieboekje bij hebt. Valt je iets te binnen wat leuk is dan schrijf je het best meteen op. Heel vaak denk je: dat is een leuk iets maar als je dan echt aan het schrijven gaat weet je het niet meer.

Tip 3: Ga terug in de tijd!

Ga in gedachten even terug naar de eerste keer dat je je partner zag. Wat ging er door jou heen? Waarom viel hij/zij op tussen al die anderen? Welke leuke dingen hebben jullie samen beleefd? Welke hindernissen hebben jullie overwonnen?

Tip 4: Waarden en normen

Wat vinden jullie belangrijk in jullie relatie. Aan welke dingen kan je partner zich al eens storen. Het hoeven geen grote dingen te zijn. Vaak zijn het de kleine dingen die belangrijk zijn in een relatie en als je daar al aan zou werken zou dit een heel groot verschil maken.

Tip 5: Maak geen gebruik van standaardzinnen of uitdrukkingen

Een gelofte met standaardzinnen komt meestal over alsof je niet wist wat je wou beloven en er maar een paar standaarddingen tegenaan gooit. Vertel wat beter wil doen in jouw relatie in je eigen woorden!

Tip 6: Maak ook een complimentje

Het is ook leuk als je in jouw geloften aan je aanstaande hem een complimentje geeft. Bijvoorbeeld: jij zorgt altijd zo goed voor mij als ik ziek ben en ik beloof jou dat ik dat vanaf nu ook voor jou ga proberen te doen.

Tip 7: Maak je geloften niet te lang

Het is niet de bedoeling dat je een hele waslijst aan geloften gaat maken. Het is de bedoeling dat je ze kan nakomen. Vergeet niet dat je deze geloften maakt in het bijzijn van jouw – en haar hele familie en/of vrienden. Ben je dan ook nog eens emotioneel dan zou het wel eens kunnen dat je niet tot aan het einde van je blaadje raakt.

Tip 10: Oefen wat je geschreven hebt hardop

Soms kan een tekst op papier heel mooi zijn maar eens je hem hardop leest valt het toch wat tegen. Oefen daarom jouw geloften een aantal keer hardop voor je ze als definitief wegbergt. Als je al eens geoefend hebt loopt het vaak ook wat vlotter op het moment zelf.

Tip 11: Schrijf je geloften op een mooi kaartje en breng het mee

Het is geen schande om je geloften af te lezen. Wat je niet mag doen is ze natuurlijk snel snel aframmelen zonder gevoel. Neem je tijd bij het lezen en plaats als je ze opschrijft hier en daar wat spatie zodat je weet dat je daar even moet stoppen en hem/haar in de ogen kan kijken. Niet alleen gaat het een stuk van je zenuwen wegnemen als je weet dat je een geschreven versie mag gebruiken en niet alles uit het hoofd moet kennen, ook is het een mooi aandenken voor later in je fotoalbum!

Tip 12: Geef aan je getuigen een copy van je geloften!

Geloof me, mocht je ze vergeten op de dag zal je mij voor deze tip eeuwig dankbaar zijn.

Verder zou ik zeggen: blijf jezelf, schrijf dingen met een lach en een traan en vooral: PROBEER TE GENIETEN VAN HET MOMENT!

 

Interview met weddingplanner Naila

18670901_1357615884333007_949065705778259927_n

Naar aanleiding van onze vorige blog: wel of geen weddingplanner spraken we met Naila: weddingplanner.

Hoi Naila,

Wat een leuke hobby heb jij of doen jij het weddingplannen in hoofdberoep?

Weddingplanner is voorlopig mijn bijberoep. Later, hoop ik dat te kunnen doen als hoofdberoep en onze naam ‘Imagine Events’ toch landbekend te maken.

Hoe ben je erbij gekomen om dit te gaan doen?

Met het organiseren van mijn eigen huwelijk, ben ik verliefd geworden op deze wereld. Mijn focus ligt op het plannen en organiseren van bruiloften, dat vind ik het meeste leuk om te doen. Vooral de miniweddings, met een kleine gastelijst maar vol details, zijn fascinerend. Maar onze waaier is breder, en andere evenementen zijn zeker welkom.

Bovendien, ben ik verpleegkundige in hoofdberoep en ik wou mensen op een andere manier gelukkig maken. Evenementen leek mij dan ideaal.

Hebben je een aantal tips voor de bruidsparen die binnenkort in het huwelijksbootje treden?

Het huwelijk is een heel belangrijk moment in het leven van een koppel, dat vraagt veel energie en inzet van beide partners. Mijn eerste tip is vooral dat de mensen er voor mekaar zijn en samen beslissingen nemen. Zelfs bij de organisatie van een huwelijk merk je dat alles veel vlotter gaat wanneer het koppel overeenkomt. Als er een feest wordt gegeven, zorg ervoor dat jullie persoonlijkheid te merken is in de kleine details van het feest.

Neem de tijd om van jullie dag te genieten en er voor je gasten te zijn. Laat je familie, je getuigen en je beste vrienden ook van deze belangrijke en speciale dag genieten zonder hen te mobiliseren. Als het budget dat permitteert, schakel een professional in en ‘be your own guest’!

Is het waar dat een weddingplanner echt alles uit handen neemt en heel duur is?

Nee, absoluut niet. De weddingplanner zal de dingen uit handen nemen die men uit handen wil geven. Geef je toch graag alles uit handen? Dat is zeker mogelijk! Maar don’t worry! Alles wordt op voorhand afgesproken en alles gebeurt uiteraard op de manier waarop de bruidskoppels het wensen.

Een Weddingplanner werkt op maat. Alles is afhankelijk van de grootte, aard en de productietijd van je evenement en natuurlijk afhankelijk van wat je uit de handen wil geven.

Bovendien, via een netwerk van contacten, kennis van leveranciers en producten en expertise probeert een weddingplanner het budget naar beneden te trekken. Voor de tijd, de stress en het geld dat je bespaart, is het inschakelen van een weddingplanner en/of ceremoniemeester de moeite waard.

Als je op de website van Imagine Events komt, vind je onze verschillende pakketten en kan je beslissen wat er best voor je situatie past.

Hoe ga jij te werk als iemand jou inroept als weddingplanner?

Er wordt eerst een vooral een intakegesprek gepland. Het is belangrijk om een profiel van het bruidskoppel te vormen. Weten wat en hoe is heel belangrijk.

Achteraf worden er verschillende vergaderingen gepland om de planning en voortgang van het evenement te bespreken.

Worden alle fakturen dan via jou betaald of hoe wordt dat geregeld?

Alle fakturen worden rechtstreeks van de leverancier naar de klant gestuurd. Ik kan de klant uiteraard hierin begeleiden. Ik zal samen met, of voor de klant zoeken naar de ideale leveranciers, offertes opvragen en er gebeurt ook een controle op de offertes en contracten die afgesloten worden. Dus de klant heeft een back-up.

Doe jij dit helemaal alleen?

Wij werken met verschillende pakketen. Als de bruid kiest voor een volledig pakket waarbij er zowel de voorbereiding als de begeleiding op de dag zelf gebeurt, dan zijn we met 2 om ons werk zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Heb je leuke anekdotes?

Bij het huwelijk van mijn beste vriendin zou ik normaal ceremoniemeester moeten zijn, maar gezien ik gevraagd ben als bruidsmeisje is dit onmogelijk te combineren. Ik heb dan wel het draaiboek gemaakt voor de persoon die door haar aangesteld is als ceremoniemeester. Dit is ook een vriend van het koppel, en van mij. Die persoon in kwestie is enorm zenuwachtig, door het gebrek aan ervaring. Dankzij mijn draaiboek kan hij toch professioneel handelen. Komend weekend is het huwelijk, dus voor mezelf is het ook spannend om dit uit handen te geven. Ik hou u zeker op de hoogte van het verloop!

 Wat gebeurt er als je ziek valt de dag van een huwelijk?

Imagine Events heeft partners. Er zal dus een vervangster worden geregeld als de situatie echt niet toelaat dat ik kom opdagen.

De vervangerster wordt op de hoogte gebracht van alle afspraken en krijgt een draaiboek zodat zij niks zal missen.

Ik wil graag in het buitenland trouwen, doe jij dit ook?

Momenteel enkel in Brazilië. Binnenkort zal ik ook samenwerkingsrelaties opbouwen met leveranciers in het Zuiden van Europa.

Hoe lang op voorhand moeten mensen jou boeken?

Liefst 1 jaar op voorhand afhankelijk van de grootte van het evenement.

Kies je enkel voor begeleiding op de dag zelf (ceremoniemeester) kan je mij boeken tot 3 maanden op voorhand.

Tot hoe laat blijf jij op ons feest?

Als weddingplanner tot het feest gedaan is.

Als ceremoniemeester totdat het avondfeest begint. Wens je dat ik langer blijf, dan wordt het per uur aangerekend.

Wat moeten wij voor een weddingplanner voorzien gedurende de feest?

Enkel niet alcoholische dranken.

Indien er een plaats beschikbaar is voor onze eerstehulpkoffer, is het heel handig.

Heb je een website?

Ja. Het is

www.nailanobre.be

Dank je Naila voor dit leuke interview. Hopelijk weten nu meer mensen wat een weddingplanner zoal doet en kunnen ze de overweging maken of dit voor hen nuttig zou zijn.

 

 

 

wel of geen weddingplanner?

weddingebookcovWEB

Een weddingplanner? Neen joh! Das veel te duur! zo een hap uit je budget!

Verschillende malen hebben wij al van koppels gehoord: een weddingplanner en ceremoniemeester is iets dat vanuit Amerika komt overwaaien en wat overbodig is. Een huwelijk kan je best zelf ook plannen Of: vroeger werd er ook geen gebruik gemaakt van een weddingplanner of ceremoniemeester.

 Het was inderdaad wel zo dat men vroeger geen ceremoniemeesters had die gespecialiseerd waren in huwelijken. Meestal werd de taak van ceremoniemeester uitgevoerd door een goede vriend van de familie.

 “in den ouwe tijd” zoals wij dat graag zeggen waren de gezinnen zo groot dat iedereen wel ettelijke malen een huwelijk had meegemaakt en ook wel min of meer wist hoe het allemaal hoorde te lopen.

“in deze tijd” zijn de gezinnen veel kleiner en maken de mensen dus veel minder huwelijken mee. Hierdoor vergeet men weleens hoe het eigenlijk hoort, wat er allemaal bij komt kijken en hoe je het nu juist aanpakt. Daarbovenop komt dat doordat de gezinnen kleiner en kleiner worden, het vinden van een ceremoniemeester in de familie meestal betekent dat het om dichte familie gaat en wees nu eerlijk: jullie willen toch ook dat iedereen van jullie naaste familie van jullie dag kan genieten ipv zich zorgen te moeten maken dat iedereen op het juiste moment op de juiste plaats is?

Dat is dan ook de reden waarom meer en meer mensen een ceremoniemeester inhuren voor de dag van hun huwelijk.

Verder komt er bij het organiseren van een huwelijk heel wat kijken.

Vroeger kon mama, die meestal thuis was, nog heel goed meehelpen bij de organisatie en had met nog redelijk wat broers of zussen rondlopen die ook elk hun steentje bij droegen.

Op dit moment leven we echter in een maatschappij waarin bijna iedereen met 2 moet gaan werken om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en waarin we buiten ons werk nog vele andere verplichtingen hebben. Wanneer we dan nog een huwelijk moeten organiseren zorgt dit voor extra druk op onze sociale relaties als ook op onze relatie met onze partner.

De hulp van een weddingplanner is dus al lang niet meer een overbodige luxe die komt overwaaien vanuit Amerika.

Een weddingplanner hoeft ook niet alles op zich te nemen van jouw huwelijk, dat jij zo graag zelf zou willen organiseren.

Een weddingplanner kan ook een hulplijn zijn op momenten dat je het even niet meer ziet zitten, op momenten dat het toch net dat ietsje teveel wordt of op momenten dat je creativiteit je in de steek laat.

In onze volgende blog gaan we eens bekijken wat men allemaal wanneer moet geregeld wordt voor een huwelijk en dan kan je ook eens nagaan of je dit allemaal zelf ziet zitten.

Denk jij dat je alles wel best zelf kan of dat je voldoende mensen rondom jou hebt om dit allemaal te doen? Dan kan een ceremoniemeester wel eens van pas komen op de dag zelf.

Eindelijk jouw dag! Nu hoor jij te genieten!!!!!!

Toch moeten er achter de schermen nog heel wat dingen bekeken en gecontroleerd worden wil alles gaan verlopen zoals het moet.

Je kan hiervoor een persoon van de familie of van vrienden gaan aanspreken maar wees er jezelf dan van bewust dat die persoon van het feest niet gaat kunnen genieten.

Hier komt een ceremoniemeester dus eigenlijk heel goed van pas.

Hij/zij zal ervoor zorgen dat jouw draaiboek strikt wordt opgevolgd, dat de leveranciers goed ontvangen worden, dat je je bruidsboeket niet ergens laat liggen, dat je niet te laat komt op het gemeentehuis, dat jouw suite mooi in de juiste volgorde staat en nog zo veel meer.

Een ceremoniemeester is jouw beste vriend van die dag, buiten jouw bruidegom gerekend natuurlijk. Hij loopt aan je zijde en regelt achter jouw rug, meestal zonder dat jij dat in het oog hebt, de dingen die verkeerd lopen. Hij neemt jouw telefoontjes aan, zorgt dat de enveloppedoos regelmatig geledigd en naar de kluis verplaatst wordt, verplaatst bloemstukjes van je ceremonieplaats naar je feestzaal…….

Ook wanneer mama en papa niet meer samen zijn en ze beloofd hebben om zich te gedragen maar door de invloed van alcohol het toch een beetje dreigt uit de hand te lopen zal hij/zij ongezien even de mensen eraan herinneren waarom ze deze dag zo speciaal moeten maken.

En dan na het huwelijk:

 Jouw dag is super verlopen, alles was naar wens maar ook nu moeten er nog een aantal dingen geregeld worden:

Versieringen die door jou aangebracht zijn in de zaal moeten meestal nog verwijderd worden de avond zelf. Bekijk samen met een aantal mensen wie dit voor zijn rekening wil nemen. Het is helemaal geen mooie afsluiter als bruid en bruidegom de zaal nog aan het opruimen zijn terwijl alle gasten al vertrokken zijn naar huis.

Welke rekeningen moeten er nu betaald worden en binnen welke tijdsspanne? Je wil al helemaal niet thuiskomen van huwelijksreis en een brievenbus vol aanmaningen aantreffen.

Neem contact op met je fotograaf en bekijk samen met hem wanneer jouw foto’s klaar zullen zijn.

Stuur je bedankjes op naar alle vrienden en familie die je graag wil bedanken.

En ten slotte: maak een financieel eindverslag. Op deze manier heb je een duidelijk overzicht wat jouw huwelijk jou heeft gekost en waar je toch net dat beetje uit de bocht bent gegaan en wat je de komende maanden aan centjes extra zal moeten voorzien.

Zijn er mensen die dingen vergeten zijn in de zaal? Neem contact met hen op en bekijk waar en wanneer ze die zullen kunnen komen halen.

Zoals jullie zien heb ik hier ……. Min. gesproken over de verschillende taken die er moeten gebeuren voor het organiseren van een huwelijk.

Je kan je dan ook best voorstellen dat, als deze taken door 1 koppel alleen gedaan moeten worden dit geen feest is maar een heel traject van bloed, zweet en tranen.

Als je veel familie of vrienden hebt is het een stuk makkelijker om de taken te verdelen maar dan nog moet er iemand zijn die de touwtjes in handen neemt, alles mooi verdeelt en ook kijkt of alles mooi op tijd klaar is.

De bedoeling van een huwelijk is toch dat jij en je bruidegom kunnen genieten van een onvergetelijke dag en niet dat jullie al half op scheiden staan nog voor die dag aanbreekt.

Hierbij kan een weddingplanner jou dus altijd helpen. In welke mate jij dat wil, op welk moment jij er nood aan hebt, dit alles op maat.

Daarom ook dat een weddingplanner op voorhand geen standaardprijzen kan geven. Hij/zij gaat samen met jou bekijken wat jij van hem verwacht en waar je van droomt.

Een weddingplanner kost ook niet alleen geld, hij kan je ook voordelen geven door de verschillende connecties die hij heeft waardoor je een groot deel van zijn gage terug kan verdienen.

En is alles heel mooi geregeld en uitgewerkt? Dan is het van belang dat het ook de dag zelf loopt zoals jullie het wensen. Je wil zeker en vast niet de stress hebben van een leverancier die niet komt opdagen, een openingsdans die niet de juiste blijkt te zijn of een cateraar die zijn werk maar half kan doen omdat de voorzieningen in de zaal niet voldoende blijken te zijn.

Op jouw allermooiste dag is het geen extra luxe om op dat moment net die persoon naast je te hebben die dat allemaal voor jou regelt zodat jij pas achteraf te weten komt wat er mis is gegaan.

Er samen later bij een glaasje wijn om lachen is nog altijd leuker dan een huilende bruid en een brullende telefonerende bruidegom de dag zelf.

Wel of geen weddingplanner?Misschien toch eens over nadenken?

lees ook het interview met Weddingplanner Naila hier verder in de blog.

 

 

 

 

live muziek op je ceremonie met “De Weddingsingers”

640_12914957159370431

Een tijdje geleden hadden we het hier al in onze blog over live muziek tijdens je ceremonie.

Een zangeres die jullie nummers zingt bij het binnenkomen, het ondertekenen van de acte …

Ja, het heeft net dat extraatje meer.

Verschillende vragen hieromtrent kreeg ik dus besloot ik op pad te gaan en eens te informeren bij mensen die er helemaal in staan:

Zo kwam ik uit bij Janine en Lisette:  the weddingsingers

Zij maken met hun beide stemmen jouw ceremonie tot een onvergetelijk moment.

Natuurlijk wou ik daar meer van weten.

 

Hoi Janine en Lisette,

Wat een leuke hobby hebben jullie of doen jullie het als hoofdberoep?

Wij zijn professionele zangeressen. Zijn geschoold en brengen ruim 20 jaar ervaring als uitvoerend zangeres mee.

 Hoe zijn jullie erbij gekomen om te gaan zingen?

We zijn zussen en al vanaf onze tienerjaren zingen we samen. Vroeger zongen we in een succesvolle reggae band. Na onze studies (resp. conservatorium en universiteit) zijn we weer samen gaan zingen.

 Was er een speciale aanleiding waardoor jullie op huwelijken zijn gaan zingen?

In 2002 zijn we officieel gestart als The Weddingsingers. Nadat Janine wel eens voor een collega moest invallen en tijdens de huwelijksceremonie van Lisette zong leek het ons een mooie gelegenheid om weer samen op te treden. Muziek versterkt de emotie en zorgt voor een blijvende herinnering, niet alleen voor het bruidspaar maar ook voor hun gasten. Iedereen zal zich een ceremonie waar live muziek aanwezig was herinneren. En wanneer je de liedjes die gezongen of gespeeld zijn later weer terug hoort, zul je altijd weer aan je huwelijksdag terugdenken.

 Hebben jullie tips voor de bruidsparen die graag livemuziek hebben op hun huwelijk?

Vaak zijn er tantes, nichtjes, vrienden die wel evenwillen zingen tijdens de ceremonie. Dat is heel lief, maar heeft die persoon ook de juiste apparatuur en is diegene niet te zenuwachtig op het moment suprème?

Ga een overeenkomst aan met een professional. Iemand die weet hoe een ceremonie is opgebouwd. Een professional met goede algemene voorwaarden bijvoorbeeld garantie voor gelijkwaardige vervanging wanneer de vocalist op je trouwdag geen stem meer heeft, of wanneer jullie door droevige omstandigheden de huwelijksdag moeten cancelen.

Kunnen jullie alle nummers aan?

Wij zijn geschoold in lichte muzieken daarbinnen kunnen wij alle stijlen aan: jazz, pop, musical, Nederlandstalig. Wanneer een bruidspaar ons vraagt om een klassieke aria te zingen, verwijzen we hen graag door naar klassiek geschoolde collegas. Wanneer we denken een bepaalde song niet te kunnen zingen, zullen we dit altijd communiceren met het bruidspaar (bij voorkeur tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek). En zullen dan helpen met zoeken naar een alternatief.

Is er een evolutie van de nummers die vroeger werden gevraagd tegenover nu?

Nee eigenlijk niet. Wanneer een bepaalde song in de hitlijsten staat, kan het zijn dat we zon liedje vaker moeten zingen dan andere songs. Maar het valt ons op dat bruidsparen juist graag liedjes kiezen die niet door iedereen gekozen worden. Bij The Weddingsingers kiezen de bruidsparen zelf de liedjes. Want die persoonlijke touch zorgt voor nog meer emotie.

Wat is het leukste nummer dat jullie al gebracht hebben op een huwelijk?

Een van onze lievelingssongs is Luckyvan Jason Mraz & Colby Caillat. Maar we hebben bijvoorbeeld ook eens een bruidspaar zingend de ceremonie zaal zien verlaten op Youre the one that I wantuit Grease

Zijn de liedjes die jullie brengen covers of een eigen bewerking?

Wij maken bewust gebruik van orkestbanden om de originele versie van het lied in de basis te behouden. Wij maken er dan wel een twee-stemmig zangarrangement van. Maar het is ook mogelijk om ons te laten begeleiden door piano of gitaar. In dat geval is het altijd een bewerking van het origineel.

Hoe worden jullie begeleid?

90% van onze optredens doen we met orkestbanden 10% met gitaar- of pianobegeleiding.

Met hoeveel zijn jullie in totaal?

2 zangeressen (evt. aangevuld met een begeleider)

(vanzelfsprekend hebben wij gelijkwaardige vervangers in geval van ziekte)

Hoeveel nummers heeft zo een koppeltje nodig?

Bij een burgerlijke huwelijksvoltrekking zingen wij 4 songs. Bij binnenkomst van het bruidspaar (of de bruid met haar vader), vlak voor- of net na het ja-woord, tijdens het ondertekenen van de huwelijksakte en bij het verlaten van de zaal.

Bij een kerkelijke huwelijksceremonie zingen we tussen 6 en 8 songs.

Hebben jullie leuke anekdotes?

Ooit zongen we voor een bruidspaar op een groot landgoed in het oosten van Nederland. Het weer was niet echt heel erg mooi. Maar het bruidspaar wilde graag buiten trouwen. We hadden net onze geluidsset uitgepakt (om binnen op te bouwen) toen besloten werd door de ceremoniemeester dat er toch buiten getrouwd ging worden. Wij mochten toen met onze auto (en spullen) dwars over het gras van het park van de locatie racen, om alles op tijd klaar te hebben staan. Het bruidspaar kwam daar vervolgens met een helikopter aan.

Is livemuziek enkel voor mensen met een groot budget?

Nee, zeker niet. Wij houden onze prijs bewust zo laag mogelijk omdat wij iedereen een muzikale ceremonie toewensen. Vanaf 495,- euro zingen wij 4 songs. (let wel: wij zijn niet slechts 4 liedjes per ceremonie bezig, soms denken stellen dat, maar we hebben een heel voorbereidingstraject, aanschaf van orkestbanden, repetitietijd, gebruik geluidsinstallatie, reistijd etc wat allemaal bij de prijs inbegrepen is).

Hebben jullie al in speciale settings gezongen?

Alweer enkele jaren geleden gingen we in de zomer met een bruidspaar mee naar Oostenrijk. Hun ceremonie vond plaats in het kerkje bovenop de bergtop van het dorp. Maar we komen vaak op mooie locaties zoals Kastelen en Landgoederen. (ook in België)

Wat gebeurt er als iemand van jullie ziek valt de dag van een huwelijk?

In ons 15-jarig bestaan is dat nog nooit voorgekomen. Wel hebben we allebei met een vervangster gewerkt toen we hoogzwanger of net bevallen waren.

We hebben in ons professionele netwerk hele goede collega zangeressen op wie we dan een beroep doen.

Kan livemuziek op elke locatie of welke voorzieningen moeten er gebeuren?

Wij nemen zelf alle apparatuur mee. Het is zelfs mogelijk om zonder stroom op te treden, bijvoorbeeld in een bos op op het strand. We hebben namelijk ook een geluidsinstallatie die draadloos werkt.

Het is wel verstandig om op je trouwlocatie na te vragen of het toegestaan is om live muziek te boeken tijdens jullie ceremonie.

Als een locatie bijvoorbeeld ook een vergaderlocatie is, kan het zijn dat de uitbater dat niet wil ivm geluidsoverlast.

Wij hebben nog nooit meegemaakt dat het op een locatie niet kon.

Hoe lang op voorhand moeten mensen jullie boeken?

Bij de voorbereidingen van de huwelijksdag worden eerst grote zaken geregeld: de locatie, de DJ of feestband, de jurk, de catering. Etc. Meestal boeken bruidsparen ons aan het eind van die keten. Vooral ook als ze weten dat ze uitkomen met hun budget. Maar er zijn ook bruidsparen die ons een jaar (of langer) van tevoren al vastleggen. Zo hebben wij op dit moment al boekingen staan voor 2019.

Worden jullie soms ook nog gevraagd voor tijdens de receptie of het avondfeest?

Ja heel vaak en tot een jaar geleden zeiden we dan dat we dat niet deden. Onze specialisatie is de ceremonie. Maar sinds vorig jaar bieden we ook muziek aan tijdens het aansnijden van de taart (en de borrel erna).

We willen graag service op maat bieden, dus wanneer een bruidspaar speciale wensen heeft die we niet standaard aanbieden, is het altijd mogelijk om te vragen wat we voor hen kunnen betekenen. Zo zongen we pas geleden ook nog, naast de ceremonie, helemaal aan het eind van de trouwdag na een 7 gangen-diner een dansset in bigbandstyle.

Hebben jullie een website?

Zonder website zouden we de trouwbranche niet meer kunnen bedienen.

Ja! Natuurlijk. En ook al vanaf 2002 (toen waren wij de enige ceremonie zangeressen).

www.weddingsingers.nl

Waar kan men muziek van jullie beluisteren?

Op onze website hebben we videos met muziek van ons.

http://www.weddingsingers.nl/video.html

 

En op SoundCloud en YouTube staan ook diverse audio en video opnames:

https://soundcloud.com/janine-vos-1/sets/the-weddingsingers-nl-ceremony-songs

https://www.youtube.com/channel/UCboY8dqqpKZOvNguTOoic8w

 Alvast dank Janine en Lisette voor jullie info en wij wensen jullie nog veel zanggenot.

 

 

 

hoe overleef ik mijn bruiloft? Emergency kit!

20170116123634_voorplaat-help-bruidpaar-webdefpin_big

 

Wordt jij ook regelmatig zwetend wakker tijdens de voorbereidingen van je huwelijk.

Heb je nachtmerries van alles wat er mis kan gaan?

Is je bruidegom plots onvindbaar?

Sta je op je ceremonie zonder schoenen?

Tja, dat zijn dingen waar we niet aan kunnen doen, maar gelukkig zijn het ook maar dromen.

Stel je jezelf vragen: wat als er een vlek op mijn jurk komt, wat als er een knoop loslaat van het overhemd van mijn bruidegom?

Dat zijn kleine probleempjes die zich kunnen voordoen en natuurlijk ben jij voorbereid om ze aan te pakken want:

je hebt een emergency case samengesteld met de inhoud die je hier gelezen hebt:

Er zijn een aantal dingen die je als bruid op je trouwdag nodig kunt hebben.

Makkelijk is als je deze in verschillende tasjes bewaart zodat je, mocht je niets nodig hebben niet heel de tas moet doorzoeken.

Tasje 1: Hulpmiddelen:

  • Fashion tape

Kan gebruikt worden voor:

  • Strapless jurkjes of bloesjes: houdt het jurkje mooi op zijn plaats
  • Een diepe en ruime decolté: zorgt ervoor dat hij niet verder op gaan dan voorzien
  • Openstaande gaatjes tussen de knopen van je boes/vestje
  • Loslatende naad: je kan hem vastkleven.
  • Wikkel jurk: zorgt ervoor dat de jurk mooi gesloten blijft
  • Heelos:

Zijn de beschermengels van je naaldhakken als je op gras of losliggende stenen moet stappen

          Opvouwbare ballerina’s:

deze opvouwschoentjes zijn ideaal voor pijnlijke voeten tegen het einde van de dag!

  • Droger doekjes

Droger doekjes werken antistatisch, dit kan ook weleens van pas komen.

  • Reserve trouwringen

Mocht er de dag zelf iets mis gaan met de ringen is het altijd handig om als noodoplossing een alternatief te hebben…

  • Wit krijt

Wit krijt helpt tegen vetvlekken.

 

Tasje 2: Hygiëne

Tandenborstel

Make up

Scheermesje

Mondspray

Nagelvyl

Kleine spiegel

Nagellak remover

Make up remover

Wattenstaafjes

Pincet

Parfum

Tandflos

Tampons/maandverband

Kleurloze nagellak

Kam en borstel

Haarspray

Elastiekjes

haarspeldjes

Kleine snack

Klein schaartje

Pleister voor blaren

Flesje water

Rietjes

Deo

Keukenhanddoek

Zakdoekjes

Lippenbalsem

Vochtige doekjes

Handencrème

Paracetamol

Tasje 3: noodhulp

insectenspray

Naald en draad

Reserve knopen

Veiligheidsspelden

Zwart schrijvende pen

Slotjes van oorbellen

schoenblink

Vlekkendoekjes

Plakband

Pluisjesrol

Zalf tegen insectenbeten

Zonnebrandcrème

Tasje 4: kledij

      Reserve sokken

Tasje 5: benodigdheden dag zelf

Geloften

Gsm

Geld

Gsm lader

Lucifers voor aansteken kaarsen

 

Misschien helpen deze dingen niet tegen de grote dingen die fout kunnen gaan maar als je begint met de kleintjes aan te pakken heb je veel kans dat de grote zich helemaal niet voordoen.

Veel succes met jullie huwelijk en…….. slaaplekker!

 

 

 

Fantastische en emotionele ceremonie van Fenna en Sam

6 mei: een heel bijzondere dag tussen verschillende regendagen door.

Vlindertjes fladderden af en aan, zonnebloemen stonden klaar en bruid en bruidegom straalden van geluk met af en toe een traan van emotie.

Beiden hadden een zware tijd meegemaakt: kort ervoor had de bruid haar mama verloren, een zwaar verlies om te dragen op de mooiste dag van haar leven!

Alsof mama van hogerop ergens toekeek en over haar prinses waakte was het die dag prachtig weer.

Een unieke blend tussen een papa en mama van 5 honden en bruidegom gek van starwars.

Een huwelijk om U tegen te zeggen!

https://www.facebook.com/germaine250/posts/1494518597265087?ref=notif&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1496229571778973

een origineel trouwfeest maar geen inspiratie?

t-rex-attack

Een origineel trouwfeest 6 ideetjes

Idee 1: maak de postzegel van je uitnodigingen persoonlijk

Een persoonlijk huwelijk vraagt om een persoonlijke postzegel, toch?

Gebruik een verlovingsfoto om een persoonlijke postzegel te maken. Plak deze op de enveloppe van je uitnodigingen.

Idee 2: zoek een originele plaats uit voor je ceremonie

Laat je ceremonie eens doorgaan op een unieke plaats in de plaats van de standaardplaatsen zoals de tuin van de zaal enz..

Heb je al eens gedacht aan het bos, het strand, onder een mooie oude boom, een gezellige schuur, een historisch pand?

Idee 3: een toast 

Bij de ceremonie zijn het vooral de naasten die aanwezig zijn. Dit is het ideale moment om eens te toasten op jullie familie en toekomst.

Laat de kelner de kurk van de eerste fles bijhouden, die kan je later inkaderen als aandenken.

Idee 4: een boodschap op de onderkant van je schoenen.

Je hebt de perfecte schoenen gevonden maar wil er nog iets origineels mee doen?

Misschien kan je een persoonlijke boodschap op de onderkant van je schoenen zetten.

Dit kan op verschillende manieren:

  • Met stift iets op de onderkant schrijven
  • Je knipt de boodschap uit een sticker en plakt die op de onderkant van je schoenen.

 

Liever een ander het laten doen?

Werk samen met je bruidsmeisjes:

Schrijf op elke schoenzool van jullie high heels een letter en/of cijfer gerelateerd aan jouw bruiloft. Ga in de juiste volgorde zitten… en ‘say cheese’! Gegarandeerd dat jullie een fantastische foto maken, waar jullie later met veel plezier op terug zullen kijken.

Idee 5: maak van het lange tafelen een leuk moment

 Zet op je feesttafels potjes gevuld met papiertjes met opdrachten.

Plaats een bordje met:

  • Neem een kaartje, niet spieken hoor
  • Lees wat er op staat even voor
  • Doe dan precies wat er staat
  • Voor je het volgende kaartje aan een ander overlaat.

Opdrachtjes kunnen zijn:

  • Maak een grappige groepsfoto
  • Dans met de vrouw links van je
  • Zing samen met de hele tafel een kinderlied
  • …..

Idee 6: geef als aandenken de muziek van je ceremonie

 Livemuziek maakt van je ceremonie iets unieks. Iets wat de mensen altijd bij zal blijven.

Telkens wanneer ze dat liedje op de radio horen zullen zij aan jou denken.

Geef ze een mooie herinnering mee en vraag aan de band die de muziek verzorgt of ze hun versie van de nummers, gebruikt tijdens jouw ceremonie, op een cd kunnen zetten.

Geef deze cd als aandenken aan je gasten zodat ze elk moment jouw ceremonie opnieuw kunnen beleven.

Hopelijk helpen deze tips jou om van je huwelijk een origineel huwelijk te maken of beter nog, geven ze jou inspiratie tot nog meer originele ideetjes.

Heb jij er nog? Ik ben benieuwd, plaats ze maar als reactie

Heb jij ook stress om “het perfecte huwelijk te organiseren”?

image4-300x300

Laat je niet gek maken! Een perfect huwelijk heeft niets te maken met het namaken van die perfecte foto’s die je ziet op printerest. Een perfecte bruiloft, dat zijn jij,je aanstaande en de mensen die jullie lief hebben. Natuurlijk is het heerlijk om daar ook een prachtig feest om heen te bouwen, en om dat met enorm veel creativiteit en plezier te plannen. Maar het voornaamste is nog steeds dat je geniet. Dat je geniet van de voorbereidingen als van je feest.

Mocht je aan iemand de vraag stellen of zij zouden willen betalen om te moeten werken, onder super veel stress ,dan zou iedereen je voor gek verklaren. Toch doen we dit wel voor  het feest dat onze droom moet worden en op die manier krijg je meer een nachtmerrie dan een droom.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je niet van die mooie plaatjes mag houden. Maar het doel daarvan is inspiratie. Kijk er dus naar, neem mee wat je leuk vindt, maar laat je daar ook alsjeblieft niet gek mee maken.

Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw huwelijk echt jij wordt met zo weinig mogelijk stress?

Vandaag geven we jou alvast wat tips omtrent de locatie:

kies een geschikte locatie die past bij hoe jullie willen trouwen.

Zijn er veel genodigden dan is het interessant om een wat grotere zaal te nemen anders gaat je volk zich meer naar buiten of elders verplaatsen.

 Zijn er niet zo veel genodigden dan neem je best een iets kleinere zaal, een grote zaal en weinig genodigden geeft de indruk dat er een groot deel van je volk niet is komen opdagen.

Op de website van elke zaal staat wel voor hoeveel personen deze zaal ongeveer geschikt is maar toch verschilt dit nog eens volgens: 

          Ga je met buffet werken

          Is het een walking diner of zitten de mensen aan tafel?

          Zijn er avondgasten die geen zitplaatsen nodig hebben.

Heb je een thema of wil je met bepaalde kleuren gaan werken?

           Kijk dan eens of de locatie hierbij past.

Wil je werken met catering?

          Kijk dan eens wat extra kosten de zaal hiervoor rekent.

Ga je voor een bruidstaart die de zaal zelf verzorgt of ga je ze elders bestellen?

             Vraagt men hiervoor extra kosten?

Wil je met de dj van de zaal werken of wil je met je eigen dj werken en mag dit?

 Is jouw zaal de enige zaal in het complex of zijn er meerdere zalen?

  • Het kan bijvoorbeeld vervelend zijn als jij voor een kleine en knusse zaal gaat maar dat jouw gasten voorbij een zaal moeten passeren die eens zo groot is.

 Is er voorziening voor de gasten om te blijven slapen of zijn er hotels of B&B’s in de buurt? 

          Niets is zo vervelend als mensen graag een glaasje wijn willen drinken  maar 1 van hen dit niet kan omdat ze nog ver naar huis moeten rijden.

Is er voldoende parking voor al jouw gasten en is de parking een beetje verlicht?

          Wanneer je als vrouw ’s nachts nog op zoek moet gaan naar je wagen op paadjes die niet zo goed verlicht zijn kan dit een onaangenaam gevoel geven.

Wil je een ceremonie aan je zaal?

            Is er een mogelijkheid om dit te doen en wat wordt er gedaan in geval van regen?

 Mag je zelf decoratie aanbrengen of werkt de zaal met standaarddecoratie?

Hoe decoreer je je zaal?

Heeft de zaal een hoog plafond? Vraag of je dan iets van decoratie mag aanbrengen om dit plafond iets lager te laten lijken.

Een huwelijk is een intiem feest en dat moet je ook een beetje creëren in je zaal.

Je kan linten, lampions of ballonnen plaatsen. Deze kan je dan nog eens kopen

in de kleuren van jouw feest.

.12407628_195839494111289_57299261_n

Met kaarsen werken geeft ook een gevoel van intimiteit. Enkel geurkaarsen zijn een no-go: zij kunnen afbreuk doen aan de geuren van de keuken.

 Liever iets originelers dan kaarsen? Misschien zijn de megagrote ballonnen, waar men ledlichten in plaatst, dan iets voor jou. Je kan de ballonnen hangen in de kleuren van je thema en als je ’s avonds op de afstandsbediening drukt dan krijg je een mooi sfeervol licht.

20160910-DSC_0594

Maak de inkom persoonlijk: maak gebruik van een krijtbord of een houten bord met jullie namen op, maak ballonpilaren met licht in….

 20160910-DSC_0001

Zo veel ideeën MAAR VOORAL: volg je eigen gevoel en je eigen persoonlijkheid.

Staar je niet blind op foto’s die je op het internet vindt. Meestal zijn deze foto’s niet van een echt huwelijk maar van een huwelijksshoot. Hierbij komen verschillende mensen samen om een mooi huwelijksdecor te creëren en zorgen fotografen er voor dat de foto’s genomen worden op het meest perfecte moment. Dit kan je niet vergelijken met een huwelijk waar al gefeest is.

Maar wees nu eerlijk: wat is het gezelligste? Een in scene gezet huwelijk met perfecte decoratie of een echt huwelijk met hier en daar decoratie die al wat verschoven is?

 

 

 

 

Muzieksuggesties voor je ceremonie: hou de zakdoeken klaar!

painted-guitar-1087209_960_720

Je huwelijk is geregeld, je hebt gekozen voor een persoonlijke ceremonie, je hebt hard geschreven aan je geloften maar nu de muziek…..

Niet makkelijk natuurlijk:

wanneer voorzie je muziek?

Wil je live muziek of gewoon muziek via mp3?

Welke liedjes ga je kiezen?

 

Een hele opgave maar hier alvast een paar tips:

a) keuze mp3 of live muziek?

mp3:

       voordelen:

  • budgetvriendelijk
  • je kan de muziek laten uitfaden
  • je hoeft je keuze niet af te stemmen op het “kunnen” van de band

nadelen:

– je moet een installatie voorzien en als de ceremonie buiten is best eentje op batterijen.

– iets minder persoonlijk

– je hebt iemand nodig die de muziek start en stopt

live muziek

voordelen:

– heel sfeervol

– de band speelt accoustisch of voorzien zelf voor een installatie

– je kan het nummer laten aanpassen aan je eigen genre bijvoorbeeld enkel 1 bepaald stukje uit het liedje dat voor jou van belang is.

    Nadelen:

– duurder dan gewoon mp3 afspelen

– vergt iets meer organisatie

– je moet kiezen tussen de nummers die de band “aankan”

b) geschikte liedjes

binnenkomen van bruid

  •  All of me – John legend
  •  Turning page – Sleeping at last
  •  she – Elvis Costello
  • From this Moment – Shania Twain
  • Crazy Love – Van Morrison
  • Love You More – Racoon
  • What a Wonderful World – Louis Armstrong
  • You Raise Me Up – Josh Groban
  • Marry You – Train

ondertekenen van de akte

  • Thinking Out Loud – Ed Sheera
  • I do – Colbie caillat
  • Nothing Really Matters – MrProbz
  • We are man and wife – Michelle featherstone
  • When You Say Nothing At All – Ronan Keating
  • Make You Feel My Love – Adele
  • Mag Ik Dan Bij Jou – Claudia de Breij
  •  Have I Told You Lately – Van Morrison
  • The power of love – Celine dion
  •  Life Is Wonderful – Jason Mraz
  • Make you feel my love – Adele
  •  Love Is All Around – Wet Wet Wet
  •  Everywhere –  Fleetwood mac

Buitengaan

  • Everything – Michael Bublé
  • first day of my life – bright eyes
  • Just The Two Of Us – Bill Withers
  • I’m Yours – Jason Mraz
  • A Thousand years – Christina Perry
  •  Everlasting Love – Jamie Cullum
  • Save The Last Dance For Me – Michael Bublé
  • Crazy Little Thing Called Love – Queen
  • L.O.V.E. – Nat King Cole
  • You’ve got the love – Florence and the machine
  • Come Fly With Me – Frank Sinatra
  • Happy – Pharrel Williams
  • you’re the best thing – Ray lamontagne

 

Hopelijk ben je hiermee een beetje geholpen in je keuze tussen mp3 en live muziek alsook welke nummers er mogelijk zijn.

Tips of suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Toch nog 1 tip: maak van de liedjes niet een klakkeloze copy maar laat ze akoestisch brengen met een “eigen touch”!